Σε αρκετά σημεία του κόσμου (π.χ. Αμερική) μπορούν δεκαεξάχρονα να οδηγούν νόμιμα Hayabusa και CBR 1000RR πειραγμένα κοντά στα 200 άλογα, με σορτσάκι, φανελάκι, σαγιονάρες και προαιρετικά από τη νομοθεσία κράνος – εάν έχει καλό καιρό ίσως και να μην φορέσουν τις σαγιονάρες. Στην Ευρώπη ευτυχώς τα πράγματα είναι λίγο πιο αυστηρά και όπως οι γιατροί πριν πάρουν την άδεια πρέπει να κάνουν αγροτικό και ειδικότητα, έτσι και οι νέοι αναβάτες πρέπει σταδιακά να ανεβάζουν τα κυβικά και τα γκάζια. Οι μικρές μοτοσυκλέτες είναι ιδανικές για το ξεκίνημα στον υπέροχο δίτροχο κόσμο, με ένα σωρό πλεονεκτήματα για τον αρχάριο.
Καταρχάς η μικρή ιπποδύναμη απαιτεί από τον αναβάτη εξάσκηση στο να αποκτά και να διατηρεί τη φόρα του, κάτι που αν γίνει για εκατοντάδες ή χιλιάδες χιλιόμετρα θα του δώσει την ικανότητα στο μέλλον να χειρίζεται άριστα την μεγαλύτερη. Εξίσου σημαντικό είναι ότι τα μικρά κυβικά συγχωρούν και τα λάθη – φανταστείτε ότι μία μοίρα λάθος στο άνοιγμα του γκαζιού μιας σύγχρονης super sport χιλιάρας μπορεί να στείλει τριάντα ίππους στον τροχό! Το μικρό βάρος επίσης βοηθάει τον νέο άπειρο αναβάτη και μολονότι δεν ασπαζόμαστε το ρητό που λέει ότι «υπάρχουν δύο ειδών αναβάτες: αυτοί που έχουν πέσει και αυτοί που θα πέσουν», η αλήθεια είναι ότι σε κάθε περίπτωση μία ελαφριά μοτοσυκλέτα είναι πιο εύκολο να κοντρολαριστεί από ένα τέρας 300+ κιλών.
Επειδή είναι η εποχή που οι νέοι (στην ηλικία ή στην ψυχή) σχεδιάζουν να αποκτήσουν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα την άνοιξη, η καλύτερη ιδέα είναι να ξεκινήσουν με το πολύ 300 κυβικά. Και πάμε προς το όνειρο σταδιακά!

Διαβάστε επίσης  EditoReal Issue 791: Against all odds

For more about GAS: http://www.gasmoto.gr/

https://www.facebook.com/GASMotosportCulture/?fref=ts