Μετά από λαϊκή απαίτηση, αναδημοσιεύουμε προηγούμενο άρθρο μας για να λυθεί κάθε απορία. Γεγονός αδιαμφισβήτητο: Όλα τα κράνη του κόσμου, είτε είναι κατασκευασμένα από fiberglass, carbon, dyneema, aramid, πολυκαρμπονικό θερμοπλαστικό, διαμάντια, γραφένιο ή νανοσωλήνες άνθρακα, λήγουν. Ακούστε γιατί.
Το κέλυφος των κρανών κατασκευάζεται με δύο διαφορετικούς τρόπους: είτε με θερμοπλαστικά (τα πιο οικονομικά πολυκαρμπονάτα) είτε με θερμοσκληρυνόμενα πολυμερή υλικά (fiberglass, kevlar, ανθρακόνημα κλπ, τα πιο ακριβά χειροποίητα). Αμφότερα τα υλικά, λίγες ώρες μετά την παρασκευή τους, φτάνουν σε κατάσταση χημικής ισορροπίας, και από εκείνο το σημείο και μετά αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση, όσο καλά και αν είναι φυλαγμένα. Ο πολυμερισμός των υλικών δεν σταματά ποτέ, με αποτέλεσμα όλα τα κράνη να λήγουν μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, δηλαδή δεν περνούν πλέον τις προδιαγραφές ασφαλείας. Στα πολυκαρμπονάτα το κέλυφος λήγει το πολύ στην πενταετία στα κορυφαία κρατάνε πολλά περισσότερο, λέει η ίδια η Shoei.
Το σημείο κλειδί είναι το εσωτερικό υλικό EPS, αυτό ανάμεσα στο κέλυφος και την επένδυση που ακουμπάει το κεφάλι σας και μοιάζει με φελιζόλ. Αυτό με τα χρόνια σκληραίνει, χάνει την απορροφητικότητά του, με απόλυτο όριο τα επτά χρόνια κατασκευής του. Αυτό είναι και το απολύτως μέγιστο που συμβουλεύουν οι εταιρείες – για τα fiberglass μιλάμε πάντα. Τα πολυκαρμπονάτα το πολύ πέντε χρόνια.
Μην τα λυπάσαι και μην τα τσιγκουνεύεσαι σε ό,τι αφορά το κεφάλι σου. Φέρσου του όπως του αξίζει. Αν το θεωρείς πολύτιμο, προστάτεψέ το όσο καλύτερα μπορείς. Αν δεν τα πιστεύεις αυτά διότι «οι εταιρείες θέλουν μόνο να πουλάνε», φόρα αυτό που είχε ο μπαμπάς σου στο Γυμνάσιο. Ό,τι σου λέει το κεφάλι σου!

For more about GAS: http://www.gasmoto.gr/

https://www.facebook.com/GASMotosportCulture/?fref=t