1)Πως αποτυπώνεται η κατάσταση στον τουρισμό σήμερα;

Ομολογουμένως, η παγκόσμια βιομηχανία του τουρισμού και φυσικά ο ελληνικός τουρισμός, έχει δεχτεί ένα χτύπημα κάτω από την μέση. Οι κρατήσεις έχουν “παγώσει”, ενώ το προηγούμενο διάστημα είχαμε κατακόρυφη αύξηση των ακυρώσεων για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο. Η αβεβαιότητα για το τι μέλλει γενέσθαι είναι χαρακτηριστική για τους περισσότερους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων – καταλυμάτων, όπως φυσικά και για το προσωπικό τους. Ο τουρισμός σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σε καραντίνα για να μην πούμε ότι ήδη έχει προσβληθεί από τον Covid-19.

2)Ποιες αλλαγές θα δούμε στο τουρισμό τους μήνες που έρχονται;

Οι αλλαγές που έρχονται είναι σημαντικές και οφείλουμε όλοι να προσαρμοστούμε σε αυτές. Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι ακόμα ευδιάκριτα. Σημαντικό ρόλο όμως θα παίξει το πώς ακριβώς θα εξελιχθεί η κατάσταση τους αμέσως επόμενους μήνες, φυσικά όχι μόνο για εμάς αλλα και για όλες τις χώρες του κόσμου και ειδικά την Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Αμερική, Γαλλία και τις Σκανδιναβικές χώρες, που αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι των ταξιδιωτών στην Κρήτη. Ελπίζουμε ότι τα αυστηρά μέτρα που έχουν ληφθεί από όλες τις κυβερνήσεις θα έχουν σύντομα αποτελέσματα.
Η πρώτη αλλαγή θα είναι η διαφορετική στόχευση κοινού με επίκεντρο τον Έλληνα ταξιδιώτη. Καθώς και ότι θα μηδενιστούν οι αφίξεις ταξιδιωτών από μακρινές χώρες π.χ. Αμερική, Ασία. Ο κόσμος θα κάνει πιο κοντινά ταξίδια, για να νιώθει πιο ασφαλής.
Η δεύτερη αλλαγή θα είναι ως προς τα μέσα μεταφοράς. Ο κόσμος θα προτιμήσει το ιδιωτικό μεταφορικό του μέσο για να πάει διακοπές, έτσι ώστε να αποφύγει πιθανό συνωστισμό που συναντάται σε αεροδρόμια και λιμάνια.
Όπως ο περισσότερος κόσμος θα στραφεί στις online αγορές, έτσι και ο σύγχρονος ξενοδόχος θα στραφεί στις online πωλήσεις με κύρια στόχευση την Κύπρο, Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια.
Αν οι εξελίξεις είναι θετικές το επόμενο διάστημα, ίσως τον Νοέμβριο δούμε κόσμο στα Χανιά να κάνει τις διακοπές που δεν έκανε τον Απρίλιο.

3)Οι πελάτες σας πως βιώνουν αυτή τη κατάσταση και τι τους λέτε;

Υπάρχει αναστάτωση αυτές τις μέρες, αλλά προσπαθούμε με τη συνεχή αποστολή μηνυμάτων να καθησυχάζουμε τους πελάτες μας, καθώς και από το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών μας, να τους ενημερώνουμε για τις εξελίξεις και το πώς θα πρέπει να κινηθούμε στο άμεσο μέλλον.
Θεωρούμε ότι πέρα από την αβεβαιότητα της σεζόν, έχουμε καταφέρει να βοηθήσουμε τους πελάτες μας αυτές τις μέρες και να τους δώσουμε μία εικόνα και κατευθύνσεις για την συνέχεια.
Με την σωστή διαχείριση των ακυρώσεων και με την σωστή επικοινωνία με τους ταξιδιώτες, έχουμε καταφέρει να αποτρέψουμε ακυρώσεις και να τις μεταφέρουμε σε νέες ημερομηνίες μέσα στο 2020-2021. Δεδομένου αυτού, υπάρχει μια νότα ελπίδας από τους συνεργάτες μας.

4)Όσοι είχαν κάνει κρατήσεις το Μάϊο ακυρώνουν ή μεταφέρουν τις διακοπές τους;

Είναι λίγο σύνθετο το θέμα των ακυρώσεων, διότι έχει σημασία ποιος θα κάνει την ακύρωση. Προφανώς υπάρχουν ακυρωτικές πολιτικές που δεσμεύουν τον ταξιδιώτη, από το αεροπορικό ή ακτοπλοϊκό εισιτήριό του, από το κόστος μεταφοράς προς το κατάλυμα του και φυσικά από το ίδιο το κατάλυμα ή το ξενοδοχείο. Για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο έχει βγει κυβερνητική οδηγία και οι ακυρώσεις έγιναν δωρεάν λόγω ανωτέρας βίας. Για τον Μάιο, η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει δώσει κάποια αντίστοιχη κατεύθυνση όπως τον Απρίλιο. Όσον αφορά τα κανάλια προώθησης οι πολιτικές προσαρμόζονται σύμφωνα με τις εξελίξεις, οπότε πολύς κόσμος περιμένει να δει μήπως βγει μια αντίστοιχη ταξιδιωτική οδηγία που να τον αφορά.
Προς το παρόν, λοιπόν, ο κόσμος εχει μια στάση αναμονής για τον Μάιο. Από εκεί και πέρα εμείς πιστεύουμε ότι σημαντικό ρόλο παίζει ποιος θα κανει την πρώτη επαφή μεταξύ των υπευθύνων επικοινωνίας και των ταξιδιωτών.
Για αυτό τον λόγο, έχουμε έρθει σε προσωπική επαφή με ολους τους ταξιδιώτες καλώντας τους στο τηλέφωνο για να τους δείξουμε την ειλικρινή μας συμπαράσταση σε αυτόν τον κυκεώνα δυσκολιών, ενώ ταυτόχρονα βολιδοσκοπούμε και τις προθέσεις τους για το ταξιδι τους. Όταν καταλάβουμε ότι έχουν ενδοιασμούς, τους προτρέπουμε με μια έκπτωση περίπου 10%-15% να μεταφερουν τις διακοπές τους, πράγμα που ως τώρα έχει αποδώσει γύρω στο 35%.
Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα αυτή την περιοδο, να καταφέρουμε να πείσουμε τους ταξιδιώτες να μεταφέρουν τις κρατήσεις τους σε νέες ημερομηνίες.

Διαβάστε επίσης  Του Λωλοστεφανή - by GAS Motosport Culture

5)Θεωρείτε ότι η κρίση είναι μια ευκαιρία για τη δική σας εταιρία;

Είναι σίγουρα μια ευκαιρία για εμάς να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες να αποκτήσουν όλα τα εφόδια που κάθε σύγχρονος ξενοδόχος θα πρέπει να έχει. Είναι δεδομένο ότι τα ξενοδοχεία που έως τώρα είχαν guarantee συμβόλαια θα κοιτάξουν να αποκτήσουν ή να ενισχύσουν τις online πωλήσεις τους, οπότε θεωρούμε ότι είναι μια ευκαιρία για εμάς να τους παρουσιάσουμε μία ολοκληρωμένη λύση προγραμμάτων one-stop που ως τώρα δεν είχαν και δεν χρειαζόντουσαν.
Κάθε σύγχρονος ξενοδόχος δεν φτάνει μόνο να ξέρει ότι οι ταξιδιώτες από μακρινές χώρες όπως Αμερική, Καναδάς, Ασία που παραδοσιακά επέλεγαν την χώρα μας για διακοπές, φέτος δεν θα έρθουν, διότι θα αποφύγουν τα μακρινά ταξίδια. Θα πρέπει να μπορεί να στοχεύει σε γειτονικές χώρες, να προβάλεται σε πολλά κανάλια πωλήσεων ταυτόχρονα ώστε να έχει περισσότερες ευκαιρίες για νέες κρατήσεις, να πατήσει κυρίως στα “πόδια” του και στο brand του και δευτερευόντως σε συνεργάτες-πράκτορες. Να αξιοποιεί την βάση δεδομένων του ώστε να κάνει καμπάνιες σε Έλληνες και όχι μόνο πελάτες που είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν. Επιπλέον, να μπορεί να προσαρμόσει εύκολα και γρήγορα σε όλο το δίκτυο πωλήσεων του με εύστοχες τιμές.
Για να τα καταφέρει όλα αυτά χρειάζεται τα κατάλληλα εργαλεία και μία εξειδικευμένη ομάδα πίσω από αυτόν που του παρέχουν τις παραπάνω δυνατότητες. Και αυτή η ομάδα έχει το όνομα της Hotelyzer.

6)Ποιες υπηρεσίες παρέχετε για να βοηθήσετε το πελατολόγιο σας;

Οι υπηρεσίες μας και τα προγράμματά μας έχουν σχεδιαστεί για να διευκολύνουν κάθε κομμάτι της δουλειάς των πελατών μας και αποτελούν μια ολοκληρωμένη λύση για ξενοδοχεία, βίλες και άλλα καταλύματα.Οι υπηρεσίες που παρέχουμε είναι:

Εξειδικευμένα λογισμικά Channel Manager & PMS για την καλύτερη μηχανοργάνωση των καταλυμάτων – Ξενοδοχείων. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης σε πραγματικό χρόνο με τις μεγαλύτερες μηχανές κρατήσεων όπως, Booking.com, Expedia, Airbnb κλπ. Επίσης, τα λογισμικά μας αξιοποιούν τεχνολογίες αιχμής του internet για να προσφέρουν ευέλικτες και ολοκληρωμένες λύσεις στην ξενοδοχειακή σας μονάδα, ανεξαρτήτως μεγέθους, οργάνωσης και φάσματος υπηρεσιών που διαθέτει.

Revenue Management με έμπειρο προσωπικό και ειδικά προγράμματα ανάλυσης της προσφοράς/ζήτησης καταφέρνουμε να εντοπίσουμε την τάση της αγοράς και να προσαρμόσουμε ανάλογα τις τιμές, έτσι ώστε να αυξήσουμε την απόδοση των συνεργατών μας έως και 40% σε βάθος 3 ετών.

Αύξηση των απευθείας πωλήσεων ή εξεύρεση νέων πελατών μέσω της ιστοσελίδας τους. Πλέον, δεν φτάνει η δημιουργια μιας σύγχρονης ιστοσελίδας. Χρειάζεται Booking Engine καθώς και δημιουργία και εποπτεία ολοκληρωμένης στρατηγικής για την αύξηση των απευθείας πωλήσεων.

Διαθέτουμε έμπειρη ομάδα επικοινωνίας(Reservation Department) αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες της επικοινωνίας που μπορεί να έχει μια επιχείρηση με τους ταξιδιώτες. Η ομάδα μας απαντάει σε λίγα λεπτά σε όλες τις ερωτήσεις άμεσα και με επαγγελματισμό.

Τηλεφωνικό κέντρο 210 300 2212 για την άμεση εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών και των ταξιδιωτών ώστε να λύνονται όλες οι απορίες και να διευκολύνουμε τους ταξιδιώτες σε οτιδήποτε μπορεί να χρειαστούν.

Διαβάστε επίσης  Issue 787

7)Το 45% του ΑΕΠ της Κρήτης προέρχεται από το τουρισμό. Πόσο σας ανησυχεί μια ενδεχόμενη κακή σεζόν;

Η αλήθεια είναι ότι η παρούσα κατάσταση μάς προβληματίζει και μάς ανησυχεί δεδομένου ότι το νησί μας εξαρτάται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τον τουρισμό. Και φυσικά λόγω του domino που μπορεί να προκαλέσει σε μια σειρά από επαγγέλματα που συνδέονται άμεσα με τον κλάδο μας. Δυστυχώς, επόμενος ασθενής είναι η οικονομία. Αν δεν ληφθούν σύντομα γενναία μέτρα θα δούμε αρκετά ξενοδοχεία να μην ανοίγουν καθόλου ή αν ανοίξουν θα είναι με προσωπικό ασφαλείας. Αυτό σημαίνει σημαντική αύξηση της ανεργίας πράγμα που απευχόμαστε όλοι. Προβλέπουμε ότι όλα τα κυβερνητικά μέτρα θα αποδώσουν σύντομα καρπούς και θα καλλιεργηθεί η αίσθηση της ασφάλειας και πάλι στους ταξιδιώτες, έτσι ώστε να πραγματοποιήσουν κρατήσεις.

8)Ποια μέτρα θα πρέπει να παρθούν ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ανώδυνες οι απώλειες του τουρισμού;

Τα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος έχουν 3 επίπεδα κατά την γνώμη μας. Πρώτα απ’ όλα τα κυβερνητικά μέτρα τα οποία πρέπει να είναι άμεσα και στοχευμένα στην καρδιά του προβλήματος. Στην συνέχεια, πρέπει να εξετάσουμε τα μέτρα που θα παρει η Περιφέρεια Κρήτης έτσι ώστε να στηρίξει όλο το νησί και δη τον τουρισμό και τέλος σημαντικό ρόλο στην εξεύρεση μιας λύσης μπορούν να έχουν όλες οι τοπικές επιχειρήσεις της πόλης μας, οι οποίες πρέπει να στοχεύσουν σε συνεργασίες και σε μία κοινή συμπόρευση από εδώ και πέρα.

Ας τα πάρουμε από την αρχή.

Η Ελληνική Κυβέρνηση θα μπορούσε να μειώσει τον ΦΠΑ στην διαμονή, την εστίαση και τις μεταφορές ταξιδιωτών. Θα μπορούσε ακόμα, κατόπιν συνεννόησης με τους συλλόγους ξενοδόχων και ενοικιαζόμενων δωματίων, να δώσει οργανωμένα voucher σε όλους τους επαγγελματίες της υγείας για διακοπές εντός της Ελλάδας, καθώς και credit voucher σε πελάτες που έχουν ήδη κάνει κράτηση και ζητούν επιστροφή χρημάτων.Τέλος, επιβάλλεται να δώσει κίνητρο και οφέλη στις επιχειρήσεις ώστε να μπορέσουν να κρατήσουν το προσωπικό τους.

Η Περιφέρεια από την άλλη θα μπορουσε – ας μας συγχωρέσουν αν το κάνουν ήδη – να επανεξετάσουν το διαφημιστικό ποσό που δίνουν στην προβολή της Κρήτης στο εξωτερικό και να στραφεί το ενδιαφέρον στους Έλληνες ταξιδιώτες.

Τέλος, στην Κρήτη έχουμε δύο από τις σπουδαιότερες εταιρείες για ακτοπλοϊκή μεταφορά. Αυτές οι εταιρείες, θα μπορούσαν ειδικά για αυτό το καλοκαίρι να προσφέρουν κίνητρα σε Έλληνες να ταξιδέψουν στην Κρήτη. Φυσικά και αυτές με τη σειρά τους θα πρέπει να λάβουν κίνητρα δεδομένου ότι δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα.

9)Πολλά ξενοδοχεία είναι στον αέρα μιας και οι τουριστικοί πράκτορες κρατούν στάση αναμονής. Ακούγεται ότι κάποια ξενοδοχεία πιθανό να παραμείνουν κλειστά. Είναι μια λύση;

Φυσικά, όλοι μας απευχόμαστε να συμβεί κάτι τέτοιο, διότι όπως καταλαβαίνουμε θα είναι ένα τεράστιο πλήγμα. Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή η κατάσταση είναι μετέωρη και όλοι προσπαθούμε να βρούμε έναν δρόμο. Είναι λογικό να υπάρχει μία στάση αναμονής τόσο από τους πράκτορες όσο και από τους ταξιδιώτες. Λύση αυτή τη στιγμή δεν είναι να κλείσει κανένα ξενοδοχείο ή κατάλυμα. Πιστεύουμε ότι ο στόχος είναι οι πελάτες που ακύρωσαν τον Μάρτιο-Απρίλιο και αυτούς που βρίσκονται σε στάση αναμονής για τον Μάιο, να τους δούμε στην πόλη μας τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Να έχουμε, δηλαδή, μία επέκταση της τουριστικής σεζόν, η οποία φυσικά είναι πολύ εύκολο να πραγματοποιηθεί σε όλο το νησί λόγω συνθηκών. Και σε αυτό το σημείο είναι που πρέπει να επικεντρωθούμε μελλοντικά, δηλαδή να εκμεταλλευτούμε αυτή την δυνατότητα και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης να το κάνουμε πραγματικότητα.

Διαβάστε επίσης  Τσικνοπέμπτη με τους Βιγλάτορες @ Παραδοσιακός Σύλλογος "Βιγλάτορες" (07/3)

10) Ο Ελληνικός τουρισμός μπορεί να σώσει μια χαμένη χρονιά;

Σίγουρα όχι. Δυστυχώς είναι μία άποψη που κυκλοφορεί ευρέως και πολλοί τρέφουν ελπίδες ότι ο Ελληνικός τουρισμός μπορεί να σώσει την κατάστασή. Τα νούμερα όμως είναι σκληρά και μας προσγειώνουν στην πραγματικότητα. Η εσωτερική αγορά, αντιπροσωπεύει μόλις το 10% της συνολικής αγοράς του τουρισμού στην Ελλάδα οπότε όχι, δεν μπορεί από μόνος τους ο Έλληνας ταξιδιώτης να σώσει την χρονιά. Σίγουρα, οι Έλληνες ταξιδιώτες μπορούν και πρέπει να βοηθήσουν τη χρονιά που διανύουμε αλλΆ για να το καταφέρουν αυτό πρέπει να τους δώσουμε κίνητρα. Μερικές στοχευμένες ιδέες είναι Voucher κοινωνικού τουρισμού όχι μόνο για το καλοκαίρι. Κίνητρα για οικονομικότερη μεταφορά από και πρός την Κρητη, καθώς και οι ιδιοκτήτες-ξενοδόχοι θα πρέπει να επανεξετάσουν το εξτρα κόστος/άτομο πάνω από basic rate.

11) Το γεγονός ότι έχουμε διαχειριστεί τον ιό με τις λιγότερες δυνατές απώλειες μας δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα ως προορισμό;

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η Ελλάδα έδρασε γρήγορα σε σχέση με τους γείτονες μας Ιταλούς, τους Ισπανούς, Γάλλους, Βρετανούς και γενικά όπως αποδεικνύεται με το μεγαλύτερο μέρος την Ευρώπης, οι οποίοι αυτή την στιγμή μετρούν μεγάλες πληγές. Φαίνεται ότι οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες το έχουν λάβει σοβαρά υπόψιν τους. Μπορούμε, επίσης, να σας το επιβεβαιώσουμε και από τα καθημερινά μηνύματα που λαμβάνουμε από τους επισκέπτες μας, οι οποίοι χαρακτηρίζουν πολύ θετικά την κατάσταση στην χώρα μας και νιώθουν ασφάλεια όταν ενημερώνονται ότι τα μέτρα που λήφθηκαν αποδίδουν και όλοι έχουν μία θετική στάση και προσβλέπουν στο να επιστρέψουν για διακοπές στο νησί μας.

12) Θεωρείτε ότι με αφορμή τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται θα επέλθουν αλλαγές στο τρόπο που ο κόσμος οργανώνει τις διακοπές του;

Νομίζουμε ότι αυτό, δεδομένης της κατάστασης, είναι απόλυτα λογικό. Σίγουρα θα υπάρξουν αλλαγές και πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε σε αυτές. Πιστεύουμε, προς το παρόν, ότι όταν θα επιστρέψουμε στη κανονικότητα, οι ταξιδιώτες θα αναζητούν μικρότερης διάρκειας διαμονή και σε κοντινές περιοχές από τον τόπο κατοικίας τους. Το θετικό που συμβαίνει με την χώρα μας είναι ότι κάποιος είτε οδικώς είτε ακτοπλοϊκώς σε σύντομο διάστημα μπορεί να βρεθεί σε μια παραθαλάσσια περιοχή είτε ένα νησί. Παράλληλα, θεωρούμε ότι και οι ξένοι επισκέπτες θα δράσουν με την ίδια σκέψη και τρόπο, σίγουρα θα μειώσουν τις ημέρες των διακοπών τους, αλλά αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε προς όφελος μας. Πρέπει να αντιστρέψουμε το αίσθημα της ανασφάλειας και του φόβου και είμαστε σίγουροι πως μπορεί να γίνει, διότι έχουμε όλα τα μέσα. Ο κόσμος θα συνεχίζει να ταξιδεύει, όπως άλλωστε έκανε πάντα. Και εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι για αυτό!

Μικρό βιογραφικό

H Hotelyzer δημιουργήθηκε το 2016 όταν ο Δημήτρης και ο Γιάννης με κοινές σπουδές στην πληροφορική και κοινή αγάπη για δημιουργία ξεκίνησαν ένα υπέροχο ταξίδι. Η ιδέα ήταν να βοηθήσουν τουριστικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν την online παρουσία τους αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες.

Μέσα σε λίγα χρόνια, η Hotelyzer κατάφερε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων στην Ελλάδα με περισσότερα από 290 καταλύματα και 90 μεμονωμένα προφίλ πελατών. Στην ομάδα της εντάχθηκαν άνθρωποι με όραμα και φιλοδοξίες με σπουδές πάνω στην διοίκηση επιχειρήσεων, όπως και καταρτισμένο προσωπικό πάνω στον τουρισμό!

Μέχρι τον Μάρτιο του 2020 διαχειρίστηκε πάνω από 10.088 κρατήσεις, και αύξησε τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις έως και 80%. Τέλος, βρίσκεται πίσω από τις Νο1 & Νο2 εταιρείες μεταφοράς ταξιδιωτών στην Κρήτη βάσει TripAdvisor για μεταφορά ταξιδιωτων με Taxi και MiniVan.