Η πανδημία σκάει τη «φούσκα» των influencers στα social media και η βιομηχανία αναζητάει νέο αυθεντικό περιεχόμενο.
Γιατί οι influencers των social media είναι τα νέα «θύματα» του κορωνοϊού και της παγκόσμιας κρίσης που έρχεται
Hπρωτόγνωρη συνθήκη που βιώνουμε για περισσότερο από ενάμιση μήνα μας έχει κάνει να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα που τα είχαμε ως δεδομένα μέχρι σήμερα όσο και να θέσουμε νέες προτεραιότητες στη ζωή. Πόσο ακόμα θα κρατήσει αυτό που ζούμε; Πώς θα δώσουμε το χέρι σε έναν άγνωστο και θα μπούμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς καχυποψία; Θα ξυπνήσουμε μία μέρα και όλα θα είναι όπως πριν;

Καταλαβαίνουμε πως η επόμενη μέρα θα είναι εντελώς διαφορετική και θα χρειαστεί να «κολυμπήσουμε» σε άγνωστα νερά για το επόμενο διάστημα. Όπως σε άγνωστα νερά θα πρέπει να «κολυμπήσουν» και οι influencers αυτού του κόσμου, ιδιαίτερα οι travel και fashion influencers, αυτοί που «υποτίθεται» μπορούν να επηρεάσουν τις αγοραστικές μας συνήθειες μέσα από περιεχόμενο-ποσταρίσματα που ανεβάζουν στα social media, με την πανδημία να τους «χτυπάει» σαν τσουνάμι.

«Και ποιον δεν έχει χτυπήσει η πανδημία σαν τσουνάμι;» λογικά κάποιος θα ρωτήσει. Οι προωθήσεις και οι τοποθετήσεις-placements προϊόντων έχουν σταματήσει, ούτε λόγος για μπάτζετ σε affiliate μάρκετινγκ, καμπάνιες και συμβόλαια «σπάνε», τέλος τα δωρεάν ταξίδια και διαμονή σε εξωτικούς προορισμούς. Ίσως κάποια brands απλά κρατάνε δυνάμεις και περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Ο κόσμος συνεχίζει να αγοράζει προϊόντα, οι online αγορές έχουν αυξηθεί εν μέσω καραντίνας, σύντομα όμως θα έρθει αντιμέτωπος με άλλα καίρια ζητήματα όπως η ανεργία και τα χαμηλότερα εισοδήματα.
«Για να είμαι ειλικρινής, έχω ξεμείνει από θέματα, δεν έχω τι να πω… Αλλά υπάρχει μία φωτογραφία μου που δείχνει πως είμαι ζωντανός και υγιής» τονίζει ο Justin Blomgren στο περιοδικό Wired, ένας micro-influencer με 72,000 ακόλουθους στο Instagram.

Μέσα από αυτή την ειλικρινή ομολογία του, από τη στιγμή που ο Justin δεν έχει νέες φωτογραφίες από νέα ταξίδια και προορισμούς, τελικά φαίνεται πως δεν έχει κάτι να πει… Αυτό το παράδειγμα αντιστοιχεί στην συντριπτική πλειοψηφία των influencers, μέσα σε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων που εδώ και καιρό έψαχνε έναν άλλο δρόμο. Όταν ο κάθε Justin Blomgren, δεκάδες χιλιάδες σαν και αυτόν, αρχίσει να ταξιδεύει ξανά σε λίγους μήνες ή από το 2021, ίσως έχει μείνει με τους μισούς ακόλουθους. Είναι σκληρή η ζωή του influencer. Ίσως οι gaming influencers να είναι οι μόνοι που δεν έχουν δει τεράστια ζημιά, μια ζωή μέσα στο σπίτι ήταν άλλωστε.

Διαβάστε επίσης  Μουσική Ταβέρνα Έγχορδο: Η Λαϊκή διασκέδαση στα καλύτερά της!

Κάποιοι influencers φαίνεται πως δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα, διαφημίζοντας την «καλή» τους ζωή που διακόπηκε ξαφνικά από τον κορωνοϊό. «… Αρχίζουν να κλείνουν διάφορα μέρη στο Μπαλί, αλλά ακόμα γίνονται μεγάλα πάρτι και κοινωνικές συναθροίσεις. Η Lauren και εγώ προσπαθούμε να μείνουμε μέσα στη βίλα μας όσο περισσότερο μπορούμε και να ακολουθήσουμε το social distancing» γράφει σε ένα ποστ ο Jack Morris, με 2.7 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram. Το ποστ είχε γραφτεί πριν 5 βδομάδες, να μην τον αδικούμε, ίσως τώρα να βλέπει αλλιώς τα πράγματα.

Φέρνει ο κορωνοϊός τον «θάνατο» των influencers και το σκάσιμο της «φούσκας» που είχε δημιουργηθεί; Ίσως αυτό να μην είναι κακό. Ίσως είναι η στιγμή να αναδειχθούν αυτοί οι influencers που έχουν να δώσουν αυθεντικό μήνυμα και περιεχόμενο. Ο κορωνοϊός στο πέρασμά του έχει συμπαρασύρει το «πλαστικό» και το εφήμερο, τη γεμάτη φίλτρα «επιτυχημένη» ζωή κάποιων, τα χαζά challenges με τα οποία μας «βομβαρδίζουν», με τρανό παράδειγμα τo challenge της 21χρονης influencer Ava Lousie που έγλυφε –εν μέσω κορωνοϊού– το καπάκι της τουαλέτας και μας καλούσε να κάνουμε το ίδιο… Τώρα, ίσοι απέναντι στους άλλους, κλεισμένοι στο δωμάτιό τους, οι περισσότεροι influencers δεν έχουν να πουν κάτι. Δεν έχουν να πουν απολύτως τίποτα. Κάποιοι προσπαθούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και το κάνουν όντως καλά, με live videos και stories, παραδίδοντας διάφορα μαθήματα ή απλά κερδίζουν με την ειλικρίνειά τους, προσπαθώντας να μείνουν σε στενή επαφή με τους followers.

Διαβάστε επίσης  Όσα πρέπει να γνωρίζεις για την κρεατίνη από τον Μανώλη Λουπασάκη

Η κούραση και η εξάντληση της βιομηχανίας μπροστά στους influencers δεν περίμενε κανέναν κορωνοϊό, απλά ο δεύτερος επιτάχυνε τα πράγματα. Αυτό το νέο και ειλικρινές που έφεραν οι influencers πριν μία δεκαετία, αυτό το μήνυμα που ερχόταν από ένα καθημερινό πρόσωπο, φαίνεται πως έχει παρέλθει.

“Με εκατομμύρια fake ακόλουθους στα social media και κενό περιεχόμενο, η βιομηχανία είχε καταλάβει πως απλά πέταγε τα λεφτά της και η όλη δουλειά ήταν απλά μία κακή τοποθέτηση προϊόντων. «Influencers που δεν influence», σε απλά ελληνικά.”
Έτσι, μία βιομηχανία που κάποιους τους έκανε σταρ από το τίποτα, τους πετάει τώρα σαν «στυμμένη» λεμονόκουπα, μέχρι να τους αντικαταστήσει με κάποιους άλλους που θα φέρουν φρέσκο αέρα και ιδέες. Βρισκόμαστε μπροστά στην εποχή των δημιουργών περιεχόμενου ή αλλιώς content creators. Μπορεί να μην έχουν τον ίδιο αριθμό ακολούθων αλλά θα δημιουργήσουν αυθεντικό περιεχόμενο και φρεσκάδα, μέσα σε ένα ήδη κορεσμένο περιβάλλον στα social media.

Πρόσφατα, η Rihanna διάλεξε πέντε νέους content creators που «κατέλαβαν» δημιουργικά τον λογαριασμό TikTok της εταιρίας καλλυντικών της δημοφιλούς τραγουδίστριας, μία άκρως επιτυχημένη ενέργεια.
Και όλα αυτά, μέσα σε μία συνθήκη και στιγμή που χρησιμοποιούμε τα social media πιο πολύ από ποτέ, με το Instagram και TikTok να σπάνε νέα ρεκόρ κάθε μέρα. Ίσως ακόμα και αυτοί οι influencers που βλέπουν τον κόσμο τους να καταρρέει τώρα να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες; Και τι μας νοιάζει στην τελική;

Διαβάστε επίσης  Και τις απόκριες όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Bras de Frères!

πηγή: http://athensvoice.gr

Photo Oladimeji Ajegbile I Pexels