Τα μέλη μας δεν είναι πρόθυμα να δεχθούν καμία μονομερή, αντισυμβατική και εκμεταλλευτική πράξη εκ μέρους σας

Μεγάλη ενόχληση και προβληματισμό, έχουν προκαλέσει σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, κυρίως στην Booking και δευτερευόντως στην Expedia, οι επιστολές που τους απεύθυνε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, που αναφέρονται στις καταχρηστικές πρακτικές που ακολουθούν έναντι των ελληνικών ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, το πιο σημαντικό στοιχεία των επιστολών αυτών, που έχει προκαλέσει τον έντονο προβληματισμό -τουλάχιστον-, είναι ότι συνδέει τις πρακτικές αυτές, με το μεγάλο πρόστιμο για ανάλογες πρακτικές που επιβλήθηκε πρόσφατα στην Booking , από τις ουγγρικές αρχές, αλλά όχι μόνο.

Υπενθυμίζεται ότι το money-tourism, πολλάκις έχει ασχοληθεί με τις πρακτικές αυτές της Booking, ξεκινώντας από τον Ιούλιο του 2019, με το θέμα που ξεκίνησε στην Καραϊβική, η οποία συνοδεύτηκε από την αποκάλυψη της διακοπής της συνεργασίας της Aldemar με την Booking, αλλά και τις αλλαγές στην πολιτική της επί τα χείρω για τους ξενοδόχους. Και ακολούθησε νέα μονομερής κίνηση με αύξηση κατά 50% της έκπτωσης που προσφέρει ο ξενοδόχος, χωρίς την συγκατάθεση του ξενοδόχου, αναλύοντας και στα σημεία της καταχρηστικής πρακτικής…

Διαβάστε επίσης  Του Λωλοστεφανή - by GAS Motosport Culture

Η εξέλιξη


Τώρα λοιπόν η ΠΟΞ με δύο επιστολές που απέστειλε στις δύο εταιρίες, με κοινοποίηση στο υπουργείο Τουρισμού, τονίζει ότι «Η Booking.com μέσω μονομερών ενεργειών όχι μόνο ακυρώνει τις κρατήσεις, επιστρέφει στους πελάτες τα χρήματα τους και χρεώνει τα ξενοδοχεία, χωρίς την έγκριση των ξενοδόχων και την ενημέρωση των πελατών, αλλά και ζητάει προμήθεια για τις ακυρωμένες κρατήσεις».

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, «Σύμφωνα με τα άρθρα 70 και 71 του Νομοθετικού Σχεδίου που εκδόθηκε στις 13 Απριλίου 2020 (ΦΕΚ Α 84/13-4-2020), το οποίο πιστεύουμε ότι ήδη γνωρίζει η Booking.com, τα ξενοδοχεία παρέχουν πιστωτικό ίσης αξίας και διάρκειας 18 μηνών για καταθέσεις και προπληρωμές μεταξύ άλλων, οι οποίες έγιναν για κρατήσεις σε καταλύματα, οι οποίες ακυρώθηκαν από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Το πιστωτικό αυτό παρέχεται δεδομένου ότι υπάρχει πρόβλεψη για αποζημίωση.
Αυτή η παραχώρηση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και προηγείται οιασδήποτε άλλης συμφωνίας».

Και συνεχίζει: «Πρέπει να τονίσουμε, ότι οι καταθέσεις που παραμένουν στη διάθεση των ξενοδοχείων δεν θεωρούνται φορολογούμενο εισόδημα, καθώς τα ξενοδοχεία οφείλουν να τα καταχωρήσουν ως προπληρωμές, μέχρι να εξαργυρωθεί το πιστωτικό ή καταβληθεί η αποζημίωση. Τα ποσά αυτά δεν πρέπει να θεωρούνται ότι χρήζουν προμήθειας μέχρι το πιστωτικό να εξαργυρωθεί και να πραγματοποιηθεί η διαμονή του πελάτη. Από την άλλη, στην περίπτωση που ο πελάτης λάβει αποζημίωση, ύστερα από τη λήξη ισχύος του πιστωτικού, είναι ξεκάθαρο ότι και εδώ τα ποσά δεν χρήζουν προμήθειας».

Διαβάστε επίσης  Street Food Festival Crete: Συμμετοχές από παντού!

Και καταλήγει η επιστολή: «Ακολουθώντας τα παραπάνω σας προσκαλούμε να βοηθήσετε τα μέλη μας να εφαρμόσουν την αναφερόμενη νομοθεσία μέσω της αποστολής των στοιχείων επικοινωνίας των κοινών πελατών, έτσι ώστε να έχουν την επιλογή να τους αποστείλουν άμεσα πιστωτικά. Σε περίπτωση που έχετε αποζημιώσει τους κοινούς πελάτες, είμαστε πρόθυμοι να ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να σας στείλουν πιστωτικό το οποίο θα καλύπτει το πλήρες ποσό των μελλοντικών κρατήσεων για τους επόμενους 18 μήνες, δεδομένου ότι θα τους στείλετε απτές αποδείξεις πληρωμής.
Πιστεύουμε ότι σε αυτή την έκτακτη ανάγκη θα προστατέψουμε από κοινού τον κλάδο μας και ότι υπό το πνεύμα καλής πίστεως θα καταλήξουμε σε μία συμφωνία.
Ωστόσο, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι τα μέλη μας δεν είναι πρόθυμα να δεχθούν καμία μονομερή, αντισυμβατική και εκμεταλλευτική πράξη εκ μέρους σας».

πηγή: http://money-tourism.gr