Τη στιγμή που οι θερμοκρασίες χτυπούν ιστορικό υψηλό, η τουριστική σεζόν αναμένεται να χτυπήσει το ιστορικότερο χαμηλό της, με ανυπολόγιστο αντίκτυπο στην εργασία, αλλά και την οικονομία του τόπου. Η Κρήτη όπως είναι ήδη γνωστό, εξαρτάται εν’πολλοίς από τον τουρισμό, μιας και σημαντικό μέρος του ΑΕΠ της, προέρχεται από τον τουριστικό κλάδο.

Αναπόφευκτα λοιπόν μιλάμε για μία οικονομική κρίση που θα χτυπήσει το νησί μας, όπως και τα υπόλοιπα νησιά, πολύ περισσότερο από την προηγούμενη οικονομική κρίση που χτύπησε τη χώρα.

Οι προβλέψεις του υπουργείου τουρισμού και η προσπάθεια που γίνεται, είναι να καταφέρουμε να διατηρήσουμε το 25% των περυσινών αφίξεων, στο αισιόδοξο σενάριο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να είναι και πιο κάτω απ’αυτό, σε μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση.

Διαβάζοντας λοιπόν αυτές τις γραμμές θα σκέφτεστε ότι ήρθε η καταστροφή μας. Έχουμε τη τάση να καταστροφολογούμε, να τα βλέπουμε όλα μαύρα και να μην βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Όμως παραλείπουμε να δούμε και τα θετικά που συνέβησαν, το διάστημα του κορονοϊου.

Διαβάστε επίσης  Ntourountous Bakery: Pancakes σε άλλη διάσταση!

Οι εικόνες της χώρας μας ταξίδεψαν παντού. Προβλήθηκαν σε όλα τα μεγάλα δίκτυα παγκοσμίως. Έγιναν εκτενή αφιερώματα στη χώρα μας και εκπομπές με σημαντική τηλεθέαση αφιέρωσαν μεγάλα ρεπορτάζ στην Ελλάδα. Εφημερίδες και portal με μεγάλη αναγνωσιμότητα είχαν σημείο αναφοράς την Ελλάδα. Αναρωτήθηκε κανείς μας τι κόστος θα μπορούσε να έχει μια τέτοια προβολή, αν καλούμασταν να την πληρώσουμε; Το Free Publicity που επιδιώκουν όλα τα marketing agencies μας χαρίστηκε απλόχερα.

Επίσης μέσα από την προσπάθεια μας να διασώσουμε την τουριστική σεζόν, έδρασαν τα αντανακλαστικά μας. Χτίσαμε δίαυλο επικοινωνίας με νέες αγορές. Αναπτύξαμε συνεργασίες, που μελλοντικά μπορεί να μας επιτρέψουν να μην εξαρτόμαστε αποκλειστικά από Σκανδιναβούς, Άγγλους, Γερμανούς και Ιταλούς. Αυτό το πλάνο δεν θα πρέπει να εγκαταλειφθεί. Είναι χρέος μας να γίνουμε ελκυστικοί σε νέες αγορές. Να φέρουμε κόσμο που δεν ερχόταν παραδοσιακά στην Ελλάδα.

H χώρα μας λοιπόν έχει μια τεράστια παρακαταθήκη τα χρόνια που ακολουθούν. Οφείλει να κάνει ότι μπορεί για να εισπράξει όλη αυτή τη τεράστια προβολή. Το στοίχημα μας αλλάζει. Φέτος δεν είναι στόχος μας η ποσότητα του κόσμου, αλλά η ποιότητα και η ασφάλεια των διακοπών τους. Το πρωτόκολλο για τα ξενοδοχεία και όλους τους φορείς του τουρισμού, θα πρέπει κατά το μέγιστο να τηρηθεί, στα πλαίσια του εφικτού. Αυτός που θα επιλέξει να ταξιδέψει, θα πρέπει να νιώσει την ασφάλεια που του παρέχουμε, χωρίς να του στερούμε την διασκέδαση του.

Διαβάστε επίσης  New entry coming soon: Νεοκαφενές Acacia του Αγα στο Κοντομαρί

Η Ελλάδα δεν είναι πλέον το μαύρο πρόβατο. Αυτό έχουμε χρέος να το διατηρήσουμε και να το εξαργυρώσουμε στα χρόνια που έρχονται. Είμαι πεπεισμένος ότι θα ζοριστούμε φέτος και θα πρέπει να βρούμε τρόπους να επιβιώσουμε οικονομικά, μέχρι τον επόμενο Απρίλιο ή Μάιο. Τότε που η ατμομηχανή του τόπου μας, ο τουρισμός μας, θα βάλει μπροστά τις μηχανές, για μία από τις καλύτερες σεζόν που έχουμε δει εδώ και χρόνια.

Αν θέλετε την γνώμη μου λοιπόν, δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα για να αλλάξουμε την κατάσταση, όμως μπορούμε όλοι να μοιραστούμε την εικόνα και τα μηνύματα της καμπάνιας του ΕΟΤ σε όλα μας τα social media, από κάθε μας σελίδα ή προσωπικό λογαριασμό. Να ενισχύσουμε τη δύναμη της φωνής των ειδικών του τουρισμού μας, που σίγουρα ξέρουν κάτι παραπάνω από όλους εμάς.

Greek Summer is A STATE OF MIND!

Γράφει ο Ανδρέας Γαρυφαλής

Για την Chillin Press