Η νέα πραγματικότητα στην αγορά εργασίας που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορονοϊού, με χιλιάδες ανθρώπων να εργάζονται από το σπίτι, έχει εκτινάξει τη δραστηριότητα της startup εταιρείας λογισμικού Canva, που άντλησε πρόσφατα επιπλέον χρηματοδότηση ανεβάζοντας την αποτίμησή της στα 6 δισ. δολάρια. Ποιο είναι το μυστικό της πορείας της αυστραλιανής startup.

 

Η Canva ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι συγκέντρωσε 60 εκατ. δολάρια κατά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της, του οποίου ηγήθηκαν οι Blackbird και Sequoia China, ενώ συμμετείχαν και υφιστάμενοι επενδυτές της όπως οι Bond, Felicis και General Catalyst. Η νέα αυτή επένδυση αποτιμά την Canva στα 6 δισ. δολάρια, αξία σχεδόν διπλάσια αυτής των 3,2 δισ. δολαρίων που είχε τον Οκτώβριο του 2019.

Σε συνέντευξή του, ο συνιδρυτής της startup εταιρείας, Cliff Obrecht, δήλωσε ότι η νέα αυτή χρηματοδότηση θα επιτρέψει στην Canva να συνεχίσει να επεκτείνει την παρουσία της, να ανοίξει γραφείο στο Ώστιν του Τέξας ώστε να αποτελέσει τον κόμβο των δραστηριοτήτων της στις ΗΠΑ (η εταιρεία έχει την έδρα της στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας), αλλά και να εξετάσει πιθανές εξαγορές. Η χρηματοδότηση θα παράσχει όμως στην Canva και μεγαλύτερο απόθεμα ρευστότητας εν μέσω της αβεβαιότητας που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού.

Όπως δήλωσε ο Obrecht, η Canva επέλεξε να αντλήσει κεφάλαια από τους υφιστάμενους επενδυτές της λόγω της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους, και όχι διότι η εταιρεία “μονόκερος” ενδεχομένως να βρισκόταν αντιμέτωπη με χειρότερους όρους εάν επέλεγε να αναζητήσει νέους χρηματοδότες. “Με βάση τα κεφάλαια που συγκεντρώσαμε, η κάλυψη ήταν υπερδεκαπλάσια”, σημείωσε ο Obrecht, προσθέτοντας: “Θα μπορούσαμε να αντλήσουμε 2 δισ. δολάρια, αλλά πιστεύω ότι θα ήταν πραγματικά ηλίθιο κάτι τέτοιο”.

Διαβάστε επίσης  8 Χρόνια Me Piazza Birthday Party!

Η εταιρεία σημειώνει ότι παραμένει κερδοφόρα και ότι έχει διπλασιάσει τη βάση των επί πληρωμή πελατών της, που ξεπερνούν τις 500.000 εταιρείες και το 1,5 εκατ. συνδρομητές για την υπηρεσία της Canva Pro. Όπως προσθέτει, περισσότεροι από 30 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μήνα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της, που βασίζονται σε ένα μοντέλο που επιτρέπει σε πολλούς εξ αυτών να έχουν πρόσβαση στο λογισμικό της δωρεάν. Η Canva αναφέρει ακόμη ότι το λογισμικό της χρησιμοποιείται σήμερα από 90.000 σχολεία και πανεπιστήμια, 55.000 μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, ενώ στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται και μεγάλοι πελάτες όπως η American Airlines, η Hubspot και η Warner Music.

Η Canva ιδρύθηκε το 2007 στο Περθ, στη δυτική ακτή της Αυστραλίας, από τη νυν διευθύνουσα σύμβουλο της startup εταιρείας Melanie Perkins και τον τότε σύντροφό της (πλέον αρραβωνιαστικό της) Obrecht. Στο σχήμα εντάχθηκε το 2012 και ο Cameron Adams, καθώς η εταιρεία αποφάσισε να επικεντρωθεί στο να κάνει τα γραφικά και ψηφιακά εργαλεία σχεδίασης προσβάσιμα σε ανθρώπους που δεν ήταν σχεδιαστές αλλά και σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, παρέχοντας πρότυπες φόρμες για την παραγωγή επιχειρηματικών εντύπων, όπως καταλόγους και διαφημιστικά φυλλάδια, αλλά και ψηφιακών παρουσιάσεων για το Instagram, το Facebook και άλλες καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Forbes ξεχώρισε την Canva ως μία από τις πολλά υποσχόμενες και υψηλής αποτίμησης τεχνολογικές εταιρείες και τη “φιλοξένησε” στο πρωτοσέλιδό του τον Δεκέμβριο του 2019.

Διαβάστε επίσης  Issue 790

Παρότι η Canva συνεχίζει να επενδύει σε εργαλεία σχεδίασης έντυπων προϊόντων -προσφάτως ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την FedEx– ο Obrecht σημειώνει ότι η Canva εξετάζει την ανάπτυξη περισσότερων ψηφιακών σχεδιαστικών εργαλείων, τομέας που καταγράφει αυξανόμενη άνοδο εν μέσω της εξάπλωσης του κορονοϊού. Η δραστηριότητα ανάπτυξης και διαμοιρασμού σχεδιαστικών εργαλείων της Canva έχει αυξηθεί περισσότερο από 50% από την έναρξη της πανδημίας, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία.

Όταν, πάντως, η πανδημία του κορονοϊού άρχισε να εξαπλώνεται σε όλο τον πλανήτη και οι επιχειρήσεις ξεκίνησαν να “κατεβάζουν ρολά”, η Canva δεν ήταν σίγουρη αν το λογισμικό της θα γνώριζε “άνθιση” ή πλήγμα. “Δεν είχαμε ιδέα τι θα φέρει η καταιγίδα”, λέει ο Obrecht. Η εταιρεία έκλεισε τα γραφεία της, αλλά συνέχισε να πληρώνει τους εξωτερικούς συνεργάτες της, ενώ παρότι επιβράδυνε τις προσλήψεις νέων εργαζομένων, δεν προχώρησε σε απολύσεις. Ορισμένοι πελάτες της, δε, ζήτησαν είτε εκπτώσεις στις χρεώσεις τους είτε πάγωμα των συνδρομών τους, προσθέτει ο Obrecht, ενώ και οι πωλήσεις των έντυπων προϊόντων υποχώρησαν κατά 75%.

Ωστόσο, η εταιρεία συνέχισε τη δραστηριότητά της προσαρμοζόμενη στα νέα δεδομένα της εργασίας από το σπίτι, καθώς εκτινάχθηκε η ζήτηση από τις μικρές επιχειρήσεις νέων τρόπων για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. “Σκεφτήκαμε ότι πρέπει να στραφούμε και προς αυτήν την κατεύθυνση”, σημειώνει ο Obrecht.

Πλέον, με την αξία της να υπολογίζεται στα 6 δισ. δολάρια, η Canva έχει αποτίμηση σχεδόν διπλάσια της κεφαλαιοποίησης της Box και σχεδόν ανάλογη αυτής της Dropbox, απέχει όμως πολύ από τον ηγέτη της αγορά σχεδιαστικού λογισμικού Adobe.

Διαβάστε επίσης  Street Food Festival News: Ο Νίκος Μαυρής για πρώτη φορά στο Ηράκλειο

Εν τω μεταξύ, τα έσοδά της τον Δεκέμβριο αναμενόταν ότι θα διαμορφωθούν στα 200 εκατ. δολάρια για το 2019 και ότι θα διπλασιαστούν το τρέχον έτος. Ο Obrecht από τη μεριά του υποστηρίζει ότι με βάση τον ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας και την κερδοφορία της, η νέα αποτίμηση της Canva είναι “μέτρια” σε σύγκριση με αυτές των εταιρειών cloud computing. “Πιθανώς να έχουμε ήδη υπερβεί αυτό το ύψος αποτίμησης”, σημειώνει, προσθέτοντας: “Θα ανησυχούσα περισσότερο εάν (σ.σ. η εταιρεία) ήταν υποτιμημένη”.

Σε κάθε περίπτωση, οι ιδρυτές της Canva δεν φαίνεται να προβληματίζονται. Τον Δεκέμβριο, το Forbes υπολόγισε ότι η Perkins κατείχε το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και ο Obrecht ελαφρώς μικρότερο ποσοστό. Υποθέτοντας ότι ο πρόσφατος γύρος χρηματοδότησης οδήγησε σε μικρή μείωση του ποσοστού τους (dilution), το ποσοστό της Perkins στην Canva υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί σε πάνω από 800 εκατ. δολάρια, ενώ το κοινό ποσοστό των Perkins και Obrecht υπολογίζεται σε μετοχές αξίας τουλάχιστον 1,5 δισ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι το ζεύγος αρραβωνιάστηκε πέρυσι, με τον Obrecht να προσφέρει στο έταιρον του ήμισυ ένα δαχτυλίδι αξίας 30 δολαρίων.

Το ζεύγος, πάντως, δεν επαναπαύεται. “Ποτέ δεν έχουμε την αίσθηση ότι έχουμε φτάσει εκεί που πρέπει”, σημειώνει ο Obrecht. “Οι επιτυχίες οδηγούν σε νέους στόχους, εξάλλου πάντα μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα. Δεν νομίζω ότι θα σταματήσουμε ποτέ να προσπαθούμε να παρέχουμε τη μέγιστη δυνατή αξία στους πελάτες μας”, καταλήγει.

Πηγή: esquire.com.gr