Το κίνημα Black Live Matters ρίχνει φως στις παθογένειες της ηλεκτρονικής αυτοκρατορίας του Mark Zuckerberg.

 

Ο Mark Zuckerberg δεν πρόκειται να βρει ησυχία. Τουλάχιστον όχι σύντομα. Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι διαμαρτυρίες και οι διαδηλώσεις του Black Live Matters με αφορμή τη στυγερή δολοφονία του Aφροαμερικανού George Floyd, το Facebook -ως συνήθως- κράτησε “μετριοπαθή” στάση νίπτοντας τα χέρια του ως άλλος Πόντιος Πιλάτος. Σε μία Αμερική, όμως, που θυμίζει καζάνι που βράζει, αυτό δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο για άλλη μια φορά. Έτσι, μετά την αγανάκτηση μεγάλη μερίδας του κοινού των Η.Π.Α ενάντια στο πλέον δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, σειρά παίρνουν τα μεγάλα brands.

To Facebook αντιμετωπίζει, για πρώτη φορά στη 16χρονη ιστορία του, μαζικό μποϋκοτάρισμα από εταιρείες (όπως οι Ben & Jerry’s, Hershey, Honda, KIND, Madewell, The North Face, Patagonia, Target, Verizon ενώ φαίνεται να ακολουθούν κι άλλες) που αξίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και δεν είναι διατεθειμένες πια να ξοδέψουν ούτε ένα σεντ όσο το social medium του Mark Zuckerberg δεν αλλάζει τακτική.

Αν το Facebook δε λάβει πολύ φανερά, μετρήσιμα και σαφή μέτρα για να αποτρέψει τη διασπορά μίσους, διακρίσεων, παραπληροφόρησης και έξαρσης των παθών μέχρι να τελειώσει η φετινή χρονιά, θα νιώσουμε υποχρεωμένοι να επανεξετάσουμε τη στρατηγική μας απέναντί του” ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του Daniel Lubetzky, ιδρυτή της KIND, η οποία συνοψίζει το πνεύμα του μποϋκοτάζ και θυμίζει προειδοποιητική βολή, παρότι εδώ και κάποιες μέρες το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έχει προαναγγείλει μία σειρά από αλλαγές.

Διαβάστε επίσης  Ntourountous Bakery: Pancakes σε άλλη διάσταση!

Μία έρευνα της ADL που αναφέρει ότι το 42% των χρηστών στις ΗΠΑ έχουν δεχθεί κάποια στιγμή ιντερνετικό bullying με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.


Σε κάθε περίπτωση πάντως, από σήμερα 1η Ιουλίου, ο Mark Zuckerberg θα δει τα διαφημιστικά του έσοδα να μειώνονται σημαντικά. Μάλιστα, κάποια γιγάντια brands (όπως η Coca-Cola, τα Starbucks, η Unilever και η Microsoft) το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, παγώνοντας τις διαφημιστικές τους δαπάνες σε όλα τα social media για τουλάχιστον ένα μήνα. Οι κακές γλώσσες, τώρα, λένε ότι ίσως ήθελαν ούτως ή άλλως να τις μειώσουν και η συγκεκριμένη διαμαρτυρία τους έδωσε την κατάλληλη ευκαιρία. Παρ’ όλα αυτά, η τωρινή συγκυρία αποτελεί έναν σκοπό που σίγουρα αγιάζει τα όποια μέσα.

Πώς όμως ξεκίνησε η καμπάνια #StopHateforProfit (σ.σ: Σταματήστε το μίσος για κέρδος); Πολλές και διαφορετικές οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ανάμεσά τους η Anti-Defamation League (ADL) και η Color of Change, ξεκίνησαν στις 17 Ιουνίου να προβάλλουν έντονα το γεγονός πως το Facebook δεν κάνει τίποτα για τις ρατσιστικές ομάδες που ξεπηδούν στις σελίδες του αλλά και για το hate speech που δίνει και παίρνει στα newsfeeds όλου του πλανήτη.

Χαρακτηριστική, μάλιστα, είναι μία έρευνα της ADL που αναφέρει ότι το 42% των χρηστών στις ΗΠΑ έχουν δεχθεί κάποια στιγμή ιντερνετικό bullying με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Όσο για το τι θέλει να πετύχει η καμπάνια; Αλλαγή της πολιτικής του Facebook στο θέμα των φυλετικών διακρίσεων μέσα από ανανεωμένους αλγόριθμους, επιστροφή χρημάτων για τις εταιρείες όταν οι διαφημίσεις τους εμφανίζονται δίπλα σε αμφιλεγόμενο περιεχόμενο αλλά και moderators που θα μπορούν να ελέγχουν, σε κάποιο βαθμό, το τι ακριβώς συμβαίνει στον ωκεανό του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου του πλανήτη.

Διαβάστε επίσης  Γυναίκα & Άθληση: Όσα πρέπει να γνωρίζεις από τον Μανώλη Λουπασάκη

Την ίδια, λοιπόν, στιγμή που το Twitter έχει ανοίξει πόλεμο με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, κατεβάζοντας ακόμα και δικές του αναρτήσεις με περιεχόμενο που φανερά έριχνε λάδι στη φωτιά του μίσους, ο Mark Zuckerberg συνεχίζει να τηρεί ίσες αποστάσεις. Αυτή τη φορά, όμως, για πρώτη φορά βρίσκει απέναντί του ακόμα και πανάκριβα brands που νιώθουν ότι θίγονται από τις πολιτικές του.

Το ποιος θα νικήσει στο τέλος είναι κάτι που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, σίγουρα όμως η εν λόγω διαμαρτυρία είναι μία καλή αρχή για έναν νέο social media κόσμο όπου ο φασισμός και ο φυλετικός ρατσισμός θα είναι κολάσιμος – όπως, δηλαδή, συμβαίνει και στην πραγματική ζωή.

 

Πηγή: esquire.com.gr