Επιθετικές εμπορικές πολιτικές ακολουθούν οι αερομεταφορείς προσπαθώντας να επιβιώσουν από την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία τους.

 

Πιο φθηνά από ποτέ έχουν γίνει τα ταξίδια στην εποχή του κορονοϊού μετά την μεγάλη κρίση που επέφεραν στο κλάδο τα νέα υγειονομικά δεδομένα. Ειδικότερα στις αερομεταφορές οι προσφορές διαδέχονται η μία την άλλη, αφού το κλείσιμο των συνόρων και η ισχνή ζήτηση ακόμα και μετά την άρση των lockdown που εφαρμόστηκαν σε διάφορες χώρες, έχει ρίξει κατακόρυφα την ζήτηση.

Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την πλατφόρμα ForwardKeys επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές στην προσπάθειά τους να προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες να ταξιδέψουν προσφέρουν αξιοσημείωτα οικονομικούς ναύλους.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την έρευνα, οι ναύλοι για ταξίδια που αφορούν τους τέσσερις τελευταίους μήνες του έτους από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Βόρειας Ευρώπης (Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο) προς τους τέσσερις δημοφιλείς προορισμούς της Νότιας Ευρώπης (Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία) ήταν 15% πιο οικονομικοί. Η μείωση ίσχυε για κρατήσεις που θα πραγματοποιούνταν τον Αύγουστο του 2020 στην πλειονότητα των δρομολογίων και η σύγκριση αφορά τις τιμές που παρουσίαζαν οι ναύλοι τον Αύγουστο του 2019.

Μάλιστα σε πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα, οι ναύλοι καταγράφηκαν έως και 35% οικονομικότεροι εν συγκρίσει με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ 25% φθηνότερες ήταν οι πτήσεις από Ηνωμένο Βασίλειο προς Ισπανία και Ιταλία κι από Γερμανία προς Ελλάδα και Πορτογαλία.

Διαβάστε επίσης  Νέες κυκλοφορίες με μουσική από την Κρήτη μας - Στέλλα Μανούσακα

Οι μόνοι ναύλοι που κινήθηκαν σε υψηλότερα από τα περσινά επίπεδα ήταν για πτήσεις από Γερμανία προς Ιταλία, κι αυτό γιατί αποσύρθηκαν από το συγκεκριμένο δρομολόγιο οι low cost εταιρείες που υπήρχαν πέρυσι

 

Με επιθετικές εμπορικές πολιτικές προσπαθούν να γεμίσουν πτήσεις οι αεροπορικές

Πέρα βέβαια από την συνολική εικόνα, την διάθεση των αεροπορικών εταιρειών για οικονομικά ταξίδια επισφραγίζουν και οι προσφορές που κυκλοφορούν ανά διαστήματα. Τρανό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη προσφορά της Ryanair μέσω της οποίας οι επιβάτες που έκλειναν ένα εισιτήριο έπαιρναν άλλο ένα δώρο. Την ίδια στιγμή οι τιμές της αεροπορικής εταιρείας κινούνται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Με μια αναζήτηση στο website του ιρλανδικού αερομεταφορέα, βρίσκει κανείς εισιτήριο από Θεσσαλονίκη προς Ιταλία, Γαλλία και Σλοβακία με 7,99 ευρώ ενώ με 9,99 ευρώ μπορεί να ταξιδέψει κανείς από Αθήνα προς Ιταλία, Ισπανία, Ιορδανία, Ουκρανία, Ουγγαρία, και Μάλτα. Πριν από λίγο διάστημα η Ryanair είχε λανσάρει προσφορές για πτήσεις που ξεκινούσαν από 5 ευρώ.

Η μάχη των αεροπορικών εταιριών να γεμίσουν και πάλι τις πτήσεις τους έχει οδηγήσει κι άλλες αεροπορικές εταιρίες να υιοθετήσουν επιθετικές πολιτικές πωλήσεων προσφέροντας πολύ χαμηλούς ναύλους. Iberia και Vueling, θυγατρικές εταιρείες της IAG, επιδίδονται σε πραγματικές μάχες τιμών με στόχο να πείσουν τους αναποφάσιστους ταξιδιώτες. Για παράδειγμα η Iberia προσφέρει πτήσεις από 22 ευρώ, με δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας ή ακόμα και προορισμού ενώ από πλευράς της η Vueling προσέφερε πριν από λίγο διάστημα εισιτήρια από 8.99 ευρώ σχεδόν για όλα της τα δρομολόγια με δυνατότητα μάλιστα αλλαγής κράτησης για κάθε τύπο ναύλου.

Διαβάστε επίσης  WWF Greece: 88 εκατ. τόνοι τροφής καταλήγουν στα σκουπίδια ετησίως στην ΕΕ

Άλλοι πάλι αερομεταφορείς υιοθετούν διαφορετικά ελκυστικά κίνητρα στην προσπάθειά τους να πείσουν τους επιβάτες να ξαναμπούν στο αεροπλάνο. Για παράδειγμα η Aegean Air προσφέρει για κρατήσεις που θα πραγματοποιηθούν μέχρι και τις 25 Σεπτεμβρίου, 50% έκπτωση στην επόμενη πτήση. Η προσφορά ισχύει για ταξίδια του εξωτερικού που θα πραγματοποιηθούν από το Σεπτέμβριο έως και το τέλος Νοεμβρίου. Την ίδια στιγμή μάλιστα η εταιρεία προσφέρει 150.000 εσωτερικού με μόλις 19 ευρώ.

Ισχνή ζήτηση ακόμα και το καλοκαίρι

Οι παραπάνω πολιτικές αποτελούν την ύστατη προσπάθεια των αερομεταφορέων να αναζωπυρώσουν την ζήτηση για να μειώσουν την χασούρα του προηγούμενου διαστήματος. Να υπενθυμίσουμε ότι μόνο τον Ιούλιο, η επιβατική κίνηση παγκοσμίως μειώθηκε κατά 79,8% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ.

Ακόμα και στην περίπτωση της Ελλάδας η οποία αποτελεί κατεξοχήν δημοφιλή προορισμό για το καλοκαίρι και παρά την θετική επιδημιολογική εικόνα που είχε να επιδείξει τους πρώτους μήνες του θέρους, η πτώση ήταν κατακόρυφη.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας το πρώτο οκτάμηνο του έτους ήταν μειωμένος κατά 70% εν συγκρίσει με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τα οποία αποτυπώνουν τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει επιφέρει η πανδημία του Covid-19, το συγκεκριμένο διάστημα διακινήθηκαν 13.451.346 επιβάτες ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 είχαν διακινηθεί 44.895.202 επιβάτες.

Διαβάστε επίσης  Ούτε ανοσία αγέλης, ούτε lockdown: Πώς Ιαπωνία, Βιετνάμ, Νέα Ζηλανδία κατάφεραν να ελέγξουν την πανδημία

Η εικόνα δεν βελτιώθηκε ούτε τον Αύγουστο όπου με βάση τα στοιχεία της ΥΠΑ προκύπτει ότι διακινήθηκαν στα αεροδρόμια της χώρας 4.539.902 επιβάτες, μείωση 55,7% σε σχέση με το 2019 όπου είχαν διακινηθεί 10.238.414 επιβάτες.

Τεράστιο το πλήγμα για το κλάδο

Το πλήγμα όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς θα είναι μεγάλο κι αναμένεται να διαρκέσει ακόμα και μετά την εύρεση του εμβολίου. Συγκεκριμένα όπως τονίζουν η αεροπορική βιομηχανία θα χρειαστεί τουλάχιστον τρία χρόνια για να ανακάμψει από την πανδημία.

Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA) οι αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρο τον πλανήτη αναμένεται να χάσουν περί τα 84,3 δισ. δολάρια το 2020, βιώνοντας τη χειρότερη χρονιά στην ιστορία τους, λόγω της πανδημίας κορονοϊού.

Μόνο τα έσοδα των μεταφορέων θα μειωθούν 50% φτάνοντας τα 419 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, από 838 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019, σύμφωνα με την ένωση, μέλη της οποίας είναι 300 αεροπορικές εταιρείες που καλύπτουν πάνω από το 80% των αερομεταφορών παγκοσμίως.

Τα 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια αναμένεται να φτάσουν οι ζημιές το 2021 ενώ τα έσοδα θα αγγίξουν τα 598 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IATA. Κι αυτό αν το δεύτερο κύμα της πανδημίας δεν καταστεί σφοδρότερο από το πρώτο.

 

Πηγή: insider.gr