Μέσα στη χρονιά που διανύουμε στην Κρήτη έχουν καταγραφεί 27 νεκροί από τροχαία, με βάση τα στοιχεία του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων της μεγαλονήσου. Σε ένα μεγάλο ποσοστό, αυτό οφείλεται όχι μόνον στο δεδομένα κακό οδικό δίκτυο, αλλά και στον επιπόλαιο και σε πολλές περιπτώσεις επιθετικό τρόπο οδήγησης.

 

 

Ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου στα στοιχεία που παρέθεσε, τόνισε ότι τα θύματα της ασφάλτου στην Κρήτη το 2019 ήταν 60, ενώ ενάμιση μήνα πριν κλείσει το 2020 τα θύματα τροχαίων στο νησί είναι 27. Τον Μάρτιο του 2019 στην άσφαλτο έχασαν μετά από τροχαίο δυστύχημα τη ζωή τους τέσσερα άτομα, τον Απρίλιο 3, ενώ και τον Νοέμβριο του 2019 καταγράφηκαν τέσσερις θάνατοι. Τα ίδια διαστήματα μέσα στο 2020, που συμπίπτουν με το διάστημα καθολικών ή αυξημένων μέτρων πρόληψης, καταγράφηκαν τρεις θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα.

Συνεχίζοντας ο κ. Λιoνάκης είπε: «Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνουν και οι βενζινοπώλες, τόσο κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου καραντίνας όσο και της δεύτερης- αυτής δηλαδή που διανύουμε μέχρι και σήμερα- η μείωση κατανάλωσης καυσίμων, υπολογίζεται στο 70%. Αυτό σημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι τα μέτρα της πρώτης περιόδου ήταν πιο αυστηρά, παρατηρείται μια αντίστοιχη μείωση στην κυκλοφορία και αυτή την περίοδο. Ωστόσο,δεν ισχύει σε τέτοια έκταση και η μείωση των συγκρούσεων».

Διαβάστε επίσης  «Φρένο» στους «τουρίστες κάνναβης» θέλει να βάλει το Άμστερνταμ

«Υπάρχει σαφής μείωση σε σχέση με πέρσι, αλλά ακόμη και μέσα στις περιόδους αυτές της καραντίνας, οι οδηγοί δεν “ξέχασαν” τις κακές τους συνήθειες» δήλωσε ο κ. Λιονάκης.

 

«Συνεχίζονται οι παραβιάσεις του ΚΟΚ»

Προσπαθώντας να εντοπίσει τις αιτίες των ατυχημάτων σήμερα, είπε: «Οι οδηγοί που κυκλοφορούν στους δρόμους, έχω την αίσθηση, πως τη μειωμένη κυκλοφορία οχημάτων που υπάρχει, από λίγο έως πολύ, την εκλαμβάνουν ως μια κατάσταση που μετατρέπει τον δρόμο, σε ιδιοκτησία τους. Παραβιάζουν κανόνες, δεν αφήνουν προτεραιότητα στα οχήματα που πρέπει, αναπτύσσουν ταχύτητες και σίγουρα δεν λείπουν και τα φαινόμενα προσπεράσεων σε σημεία που προφανώς δεν επιτρέπεται. Κάπως έτσι εξηγώ τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό όσο θα περίμενε κανείς, με τέτοιο περιορισμό της κυκλοφορίας».

Κατέληξε δε, λέγοντας: «Η μείωση στην κυκλοφορία έφτασε το 70% και ικανοποιημένοι είδαμε ότι και τα θανατηφόρα τροχαία είχαν τεράστια μείωση. Αποδείχθηκε όμως, ότι αυτή η μείωση κυκλοφορίας δεν επέφερε τόσο έντονα αποτελέσματα συνολικά στα τροχαία ατυχήματα και κυρίως δεν άλλαξε τη οδηγική συμπεριφορά. Ίσως είναι πλέον πιο κατανοητό από ποτέ, πόσο πρέπει να δουλέψουμε προς την κατεύθυνση αλλαγής της νοοτροπίας των οδηγών».

Διαβάστε επίσης  Η ιστορία του Drivers License, του νο.1 τραγουδιού του κόσμου αυτή τη στιγμή

 

Πηγή: gazzetta.gr/plus