Εν αναμονή των αποφάσεων για τη λειτουργία της αγοράς από την ερχόμενη Δευτέρα, ημέρα έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων, βρίσκονται οι έμποροι αλλά και οι καταναλωτές.

 

Μέσα στο επόμενο 48ωρο, με βάση και τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων, αναμένεται να ξεκαθαρίσει εάν τελικά τα καταστήματα από τη Δευτέρα θα λειτουργήσουν με τον τρόπο που λειτούργησαν μέσα στις γιορτές ή εάν τα αυστηρά μέτρα θα παραταθούν.

Μεγάλη είναι η αγωνία των εμπόρων, οι οποίοι αιφνιδιάστηκαν με την απόφαση να «παγώσει» ξαφνικά το click away και χαρακτηρίζουν καταστροφικό το ενδεχόμενο να μην λειτουργήσουν τα καταστήματα εν μέσω εκπτώσεων καθώς προέρχονται ήδη από απώλεια του εορταστικού τζίρου, περίπου 2 δισ. ευρώ. Ήδη οι αντιδράσεις από τους επαγγελματίες για το άνοιγμα-κλείσιμο των καταστημάτων το τελευταίο διάστημα είναι πολλές ενώ τις προηγούμενες μέρες εμπορικοί σύλλογοι άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και ζητήσουν μετάθεση των εκπτώσεων.

Αν και το click away, όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς, δεν αρκεί για να μπορέσουν να καλύψουν τις απώλειες και να διασωθεί ο τζίρος των εκπτώσεων, εντούτοις αντιλαμβάνονται ότι αποτελεί αυτή τη στιγμή τον μοναδικό τρόπο για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και να διαθέσουν στους καταναλωτές των μεγάλο όγκο των εμπορευμάτων που παραμένουν αδιάθετα από το προηγούμενο διάστημα που παρέμειναν κλειστές οι επιχειρήσεις.

Διαβάστε επίσης  Προετοιμάζεται για την επιστροφή του τη Δευτέρα το λιανεμπόριο

Σημειώνουν παράλληλα ότι οι φετινές εκπτώσεις θα είναι γενναίες σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές. Αξίζει να σημειωθεί πως τα καταστήματα και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες που διαθέτουν e-shop έχουν ήδη ξεκινήσει από το Σαββατοκύριακο τις online προσφορές οι οποίες φτάνουν ακόμη και το 60%.

Πάντως, εφόσον η απόφαση είναι να λειτουργήσει τελικά η αγορά από τη Δευτέρα, θεωρείται δεδομένο ότι θα εφαρμοστεί αποκλειστικά η μέθοδος click away, πέρα από τις ηλεκτρονικές παραγγελίες που συνεχίζουν για όσες επιχειρήσεις έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα.

H προσδοκίες των εμπόρων για εφαρμογή του click inside, δηλαδή με τη δυνατότητα οι καταναλωτές μπαίνουν μέσα στα καταστήματα με προκαθορισμένο ραντεβού, τουλάχιστον για την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων δεν φαίνεται να επαληθεύονται.

Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, η συγκεκριμένη μέθοδος αναμένεται να εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο ώστε εάν το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα να εφαρμοστεί αργότερα μέσα στον Ιανουάριο. Ωστόσο, ο χρόνος, ο τρόπος και ενδεχομένως σε ποιες περιοχές θα γίνει, μένουν να διευκρινιστούν τις επόμενες μέρες όταν και θα ληφθεί η οριστική απόφαση.

Διαβάστε επίσης  Ασημίνα Ιγγλέζου: Όταν έλεγε ότι δεν θα άφηνε την οικογένειά της για κανένα ριάλιτι επιβίωσης

Στο «κακό» σενάριο που απεύχονται οι έμποροι, κατά το οποίο το click away δεν επανέλθει τη Δευτέρα, οι παραγγελίες μέσω των online καταστημάτων θα είναι ο μόνος τρόπος για να γίνονται οι αγορές, την ώρα που η πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν διαθέτει e-shop. Με δεδομένο πάντως ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα με τις παραδόσεις μέσα στον Δεκέμβριο -με διαφορετικές συνθήκες βεβαίως λόγω των εορτών- υπάρχει προβληματισμός και από την πλευρά των καταναλωτών κατά πόσον θα εξυπηρετηθούν.

Σημειώνεται τέλος πως λόγω της αναστολής του click away, αρκετές από τις παραγγελίες που επρόκειτο να εξυπηρετηθούν με παράδοση έξω από τα καταστήματα την εβδομάδα που διανύουμε, πέραν εκείνων που οι ίδιες οι επιχειρήσεις ανέλαβαν να παραδώσουν με δικό τους κόστος στα σπίτι, μεταφέρθηκαν για την επόμενη εβδομάδα.

Σε κάθε περίπτωση, η ανησυχία του εμπορικού κόσμου για το επόμενο διάστημα παραμένει καθώς όπως έχει φανεί όλους αυτούς τους μήνες εν μέσω πανδημίας, τα δεδομένα ανατρέπονται διαρκώς και οι συνθήκες στην αγορά που ήδη βρίσκεται σε οριακή κατάσταση, αλλάζουν ταχύτατα.

Διαβάστε επίσης  Γεωργιάδης: Έτσι θα λειτουργήσει η αγορά από τη Δευτέρα

 

Πηγή: insider.gr