Nέα δεδομένα στο λιανεμπόριο αλλά και σύγχυση στους καταναλωτές έχει φέρει η μέθοδος click inside που εφαρμόζεται από το Σάββατο, σε τρεις κλάδους της αγοράς, στις «κόκκινες» περιοχές.

 

Κι αυτό γιατί ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, ακόμη και οι επιχειρήσεις με δευτερεύοντα ΚΑΔ στα συγκεκριμένα προϊόντα, έχουν τη δυνατότητα να υποδέχονται τους καταναλωτές με ραντεβού, αρκετές μεγάλες αλυσίδες είτε αποφάσισαν να μην εφαρμόσουν τη συγκεκριμένη μέθοδο, είτε την έθεσαν σε λειτουργία και στη συνέχεια την κατήργησαν, είτε σε κάποιες περιπτώσεις την εφαρμόζουν με …παραλλαγές.

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους, εκτός από το γεγονός ότι μέσα σε 1,5 μήνα, από τα κλειστά καταστήματα κλήθηκαν να προσαρμοστούν στο click away, στη συνέχεια πάλι στην κλειστή αγορά και τώρα στο νέο «click inside», πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν και τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους λειτουργεί κάθε κατάστημα ξεχωριστά. Εάν επιθυμούν δηλαδή να αγοράσουν ένα προϊόν, πρέπει να ελέγξουν νωρίτερα, αν το συγκεκριμένο κατάστημα λειτουργεί μόνο με ηλεκτρονικές αγορές ή εάν εφαρμόζει μόνο click away ή λειτουργεί και το click inside και στη συνέχεια να κάνουν την ανάλογη παραγγελία.

Διαβάστε επίσης  Bras de Frères σημαίνει live διασκέδαση για όλους! (28/3 - 07/4)

Για παράδειγμα ο Όμιλος Inditex που δραστηριοποιείται στη χώρα μας με τα σήματα, ZARA, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, αποφάσισε να μην κάνει χρήση του click inside αλλά να λειτουργεί μόνο με click away. Η παράδοση των προϊόντων όμως εκτός των καταστημάτων, ενδεικτικά για ένα προϊόν από τα Zara, γίνεται έπειτα από περίπου 8 έως 10 ημέρες στην Αττική. Στην αλυσίδα H&Μ αντίθετα, το click inside για αγορά ενδυμάτων και υποδημάτων, λειτουργεί κανονικά. Η αλυσίδα Jumbo από την άλλη πλευρά, που διαθέτει εκτός από παιχνίδια, και είδη ένδυσης υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείου, το Σάββατο άνοιξε με click inside και το βράδυ της ίδιας μέρας ενημέρωσε τους καταναλωτές ότι τα καταστήματα σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα θα κλείσουν από σήμερα Δευτέρα, καθώς έχει επιλέξει από την αρχή να μην εφαρμόσει ούτε το click away.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης ήταν οι «κερδισμένες» της αγοράς τις δύο εβδομάδες που ήταν ανοιχτά τα καταστήματα. Πλέον όμως με την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων, όπως επισημαίνουν στελέχη του λιανεμπορίου, η διαδικασία για την εφαρμογή των ραντεβού εντός των καταστημάτων για μεγάλες αλυσίδες είναι δύσκολο να εφαρμοστεί και επιπλέον το λειτουργικό κόστος θεωρείται ότι είναι μεγαλύτερο από τα έσοδα.

Διαβάστε επίσης  Μουσική Ταβέρνα Έγχορδο: 5 Χρόνια Birthday & Closing Season party (14/4)

 

Επέκταση του click inside και σε άλλους κλάδους ζητούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Από την άλλη πλευρά, οι «μικροί» και «μεσαίοι» του λιανεμπορίου που φαίνεται ότι μπορούν να διαχειριστούν ευκολότερα τον αριθμό των ραντεβού, ζητούν επέκταση του click inside καθώς θεωρούν ότι το click away δεν μπορεί να λειτουργήσει θετικά και σε επιπλέον κλάδους πέραν των τριών εξαιρέσεων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους από το υπουργείο Ανάπτυξης δείχνουν πτώση του τζίρου την πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων μέτρων, κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο Σάββατο.

Οι έμποροι της Αθήνας απέστειλαν τη Δευτέρα το πρωί επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, με αίτημα να ενταχθούν άμεσα στη λειτουργία με την διαδικασία του click inside και οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας, των υφασμάτων και κουρτινών, των επίπλων και των ανθοπωλείων. Εξηγούν μάλιστα τους λόγους, επισημαίνοντας κατά περίπτωση, ότι είτε χρειάζεται ο καταναλωτής να δει το προϊόν πριν το αγοράσει, είτε ότι πρόκειται για καταστήματα που έχουν στην πλειονότητά τους, λίγους υπαλλήλους καθώς και μικρή προσέλευση πελατών.

Διαβάστε επίσης  Issue 789

 

Το ενδεχόμενο νέου ολικού lockdown

Την ίδια στιγμή, η ανησυχία των ειδικών για τη μετάλλαξη του ιού και την άνοδο των κρουσμάτων αυξάνεται ενώ επανέρχονται τα σενάρια για επιβολή νέου αυστηρού lockdown.

Το lockdown «ακορντεόν» με συνεχές άνοιγμα- κλείσιμο των καταστημάτων τρομάζει τους εμπόρους που θεωρούν καταστροφικό το ενδεχόμενο να κλείσουν ξανά εντελώς τα καταστήματα ενώ μία στις δύο εμπορικές επιχειρήσεις στην Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα του Ε.Σ.Α δηλώνει ότι δεν θα καταφέρει να επαναλειτουργήσει σε αυτή την περίπτωση.

Ωστόσο ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στον ΣΚΑΪ, τόνισε ότι «πρέπει να το συνηθίσουμε ότι θα ανοίγουμε και θα κλείνουμε ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα. Έτσι θα πηγαίνουμε, με άνοιγμα και κλείσιμο, μέχρι να νικήσουμε τον ιό».

«Λαμβάνουμε προληπτικά μετρά προσπαθώντας να προλάβουμε το ολικό lockdown, αλλά αν δεν τα καταφέρουμε δεν θα διστάσουμε» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

 

Πηγή: insider.gr