Η νέα χρονιά της Formula 1 μόλις ξεκίνησε, για αυτό κάνουμε μια μεγάλη… ανακεφαλαίωση σχετικά με τις ομάδες, τους οδηγούς, τους κανονισμούς και τις αλλαγές σε σχέση με πέρυσι.

 

Ο Μάρτιος παραδοσιακά είναι ο αγαπημένος μήνας για όλους όσους ζουν και αναπνέουν γύρω από τα μηχανοκίνητα σπορ. Η Formula 1 ως η «βασίλισσα» αυτών συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος και φέτος, περιμένουμε ότι θα έχουμε μια από τις πιο ανατρεπτικές χρονιές των τελευταίων χρόνων! Πρόκειται για την τελευταία σεζόν πριν από τη μεγάλη αλλαγή της F1 που θα γίνει το 2022.

Το πρόγραμμα έλεγε ότι η νέα σελίδα του σπορ θα ξεκινήσει από το 2021, η πανδημία του κορονοϊού όμως πήγε πίσω τα σχέδια. Μετά από μια περίεργη χρονιά όπως το 2020, ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο. Όλες αυτές οι εξελίξεις ίσως να φέρουν ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον στη Formula 1, αλλά και περισσότερο ανταγωνισμό, κάτι που θέλουμε όλοι όσοι παρακολουθούμε τα τριήμερα των Γκραν Πρι.

 

Νέα πρόσωπα

Ξεκινάμε την «ανακεφαλαίωση» με το νέο αίμα που έρχεται στη Formula 1. Όπως κάθε χρόνο θα συναντήσουμε νέα πρόσωπα σε μερικές ομάδες, φέτος όμως οι rookies συγκεντρώνουν περισσότερο ενδιαφέρον από ποτέ, για διάφορους λόγους.

Αρχικά, για πρώτη φορά στη Formula 1 έχουμε δύο rookies στην ίδια ομάδα. Με λίγα λόγια, ποτέ στην ιστορία του σπορ δεν είχαμε δει ομάδα να φέρνει για οδηγούς της δύο πιλότους που δεν είχαν ξανατρέξει ποτέ στην F1. Πρόκειται για τη Haas με τους Μικ Σουμάχερ και Νικίτα Μαζεπίν.

 

Μικ Σουμάχερ

 

 

Για τον Μικ Σουμάχερ, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι συστάσεις είναι περιττές. Όμως, εκτός από γιος του Μίκαελ Σουμάχερ, ο Μικ είναι και ένας πολύ καλός οδηγός που του αξίζει αντιμετώπιση ως ένα ξεχωριστό άτομο και όχι αποκλειστικά ως απόγονο ενός θρύλου της F1. Κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα της Formula 2 το 2020 και κέρδισε με το σπαθί του μια θέση στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ, ενώ η ένταξή του στο δυναμικό της Haas θα του επιτρέψει να δει τη Formula 1 από μια πιο… ψύχραιμη ματιά.

Η ίδια η ομάδα έχει δηλώσει ότι για φέτος δεν θα εστιάσει στην εξέλιξή της, για αυτό και χρησιμοποιεί ένα μονοθέσιο που ελάχιστα διαφέρει από το περσινό. Από τώρα κοιτάζουν την επόμενη ημέρα, δηλαδή το 2022 όπου θα γίνουν και οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς και τα αυτοκίνητα. Ο Σουμάχερ θα μπορέσει να προσαρμοστεί ακόμη πιο εύκολα λοιπόν, αφού η πίεση που θα ασκείται σε εκείνον θα είναι σημαντικά μικρότερη από ότι αν έτρεχε σε μια ομάδα που είχε θέσει τους στόχους της για τη χρονιά που μας έρχεται.

 

Νικίτα Μαζεπίν

 

 

Μόλις ανακοινώθηκε το όνομά του από τη Haas, ο Νικίτα Μαζεπίν έφερε… πανικό. Πιο συγκεκριμένα, ο Ρώσος οδηγός συζητήθηκε έντονα όταν ανέβασε ένα βίντεο στα social media, που τον δείχνει να κάθεται στο κάθισμα του συνοδηγού σε ένα αυτοκίνητο και να απλώνει το χέρι του προς τους πίσω επιβάτες, αγγίζοντας το στήθος μιας κοπέλας. Το περιστατικό πήρε τεράστιες διαστάσεις και ο Μαζεπίν αμέσως κατέβασε το βίντεο, ζητώντας συγγνώμη. Παράλληλα η κοπέλα τοποθετήθηκε δημόσια και είπε πως διατηρούν χρόνια φιλική σχέση με τον Μαζεπίν, οπότε μεταξύ τους έχουν και μεγάλη οικειότητα.

Διαβάστε επίσης  EditoReal Issue 789: Παράδειγμα προς αποφυγή!

Συνέχισε λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν ενοχλήθηκε από την κίνησή του, ελαφραίνοντας τη θέση του Ρώσου. Η Haas δήλωσε ενοχλημένη από το γεγονός και είπε πως θα εξετάσουν το αν θα διατηρήσει τη θέση του ως οδηγός ομάδας ή θα αντικατασταθεί. Τελικά τον… συγχώρεσαν, λέγοντας ότι σε περίπτωση που γίνει ξανά κάτι αντίστοιχο θα αποτελέσει αμέσως παρελθόν. Βέβαια, θα ήταν δύσκολο να μην τον συγχωρέσουν. Ο πατέρας του Νικίτα Μαζεπίν, Ντμίτρι, είναι ένας από τους πλέον ισχυρούς άντρες της Ρωσίας και μεγάλος σπόνσορας της Haas. Έχετε παρατηρήσει τα χρώματα της ρωσικής σημαίας στο μονοθέσιο, μαζί με τον χορηγό Uralkali;

 

Γιούκι Τσουνόντα

 

 

Μετά από αρκετά χρόνια, ένας οδηγός με καταγωγή από την Ιαπωνία βρίσκεται και πάλι στη Formula 1. Ο Γιούκι Τσουνόντα βρήκε θέση στην Alpha Tauri και ήδη κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας με τις επιδόσεις του. Στα δοκιμαστικά του Μπαχρέιν στις αρχές Μαρτίου, έκανε πάρα πολύ καλούς γύρους με χρόνους που τον έφερναν στις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης. Στη συνέχεια αποκάλυψαν βέβαια, ότι οι χρόνοι δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί αφού άνοιγε το DRS του μονοθεσίου αρκετά νωρίτερα με αποτέλεσμα να μειώνει το χρόνο του γύρου του.

Σε κάθε περίπτωση, ο Τσουνόντα έχει πολλά να δώσει στη Formula 1 και αυτό φαίνεται ήδη. Στις πρώτες δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμαστικών πριν από το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν ο Ιάπωνας τα κατάφερε περίφημα δείχνοντας ότι βρίσκεται σε θέση να αξιοποιήσει τις ικανότητες του μονοθεσίου του, το οποίο είναι και πιο ανταγωνιστικό από ποτέ. Μαζί με τον Πιέρ Γκασλί, φιλοδοξούν να ανεβάσουν την Alpha Tauri ένα σκαλοπάτι πάνω και να κλείσουν ακόμη περισσότερο την ψαλίδα από την «αδελφή» Red Bull.

 

Brand new brands!

Μεγάλο μέρος των ομάδων στη Formula 1 συνδέεται με εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων και φέτος έχουμε δύο πολύ σημαντικές προσθήκες που δίνουν άλλο αέρα στο πρωτάθλημα. Τα νέα brands που έρχονται στο σπορ προέρχονται από Αγγλία και Γαλλία, φέρνουν νέα χρώματα αλλά και πολύ ενδιαφέροντα ρόστερ οδηγών.

 

Aston Martin Racing

 

 

Η Racing Point έβγαλε τα ροζ ρούχα και έγινε Aston Martin! Ο Λόρενς Στρολ, ο οποίος είχε τη Racing Point, αγόρασε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο της Aston Martin και αποφάσισε να κάνει τη μεγάλη κίνηση, φέρνοντας το αγγλικό brand στον κόσμο της Formula 1 μετά από 70 χρόνια!

Τα νέα τους μονοθέσια σε χρώμα British Racing Green είναι έτοιμα να δείξουν τι μπορούν να κάνουν στα χέρια δύο ικανών πιλότων, του τέσσερις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ και του Λανς Στρολ, γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας.

 

Alpine F1 Team

 

 

Από φέτος, η Renault F1 Team αλλάζει και τη θέση της παίρνει η Alpine, μια μάρκα που ανήκει στο γκρουπ της Renault και στο εξής θα αποκτήσει μια πολύ πιο ισχυρή θέση σε αυτό, σύμφωνα με το πλάνο “Renaulution 2021” που μας αποκάλυψε ο όμιλος. Ένα τεράστιο βήμα για τη μάρκα είναι το όνομα της ομάδας στη Formula 1.

Διαβάστε επίσης  Του Λωλοστεφανή - by GAS Motosport Culture

Τα κιτρινόμαυρα μονοθέσια θα αντικατασταθούν από τα νέα μπλε της Alpine, ενώ και η ηγεσία της ομάδας αλλάζει με αρκετές «μεταγραφές αεροδρομίου» όπως αυτή του Ντάβιντε Μπρίβιο από το MotoGP. Ο Μπρίβιο πήρε από το χέρι τη Suzuki και της έδωσε πρωτάθλημα ομάδων και αναβατών για το 2020, οπότε στην Alpine πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει σημαντικά. Οδηγοί της ομάδας θα είναι ο Εστεμπάν Οκόν και ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο τελευταίος επιστρέφει στην F1 ύστερα από δύο χρόνια απουσίας.

 

Οι… τράμπες

Εκτός από νέα πρόσωπα και επιστροφές, φέτος η Formula 1 είχε και αρκετές μεταγραφές. Πιλότοι έφυγαν, πιλότοι έμειναν, πήγαν από τη μια ομάδα στην άλλη και υπέγραψαν νέα συμβόλαια.

 

Red Bull

 

 

Εκτός από τον Μαξ Φερστάπεν, φέτος στη Red Bull θα βρίσκεται ο Σέρχιο Πέρεζ. Ο οδηγός που μέχρι πέρυσι ήταν στη Racing Point δεν ανανέωσε το συμβόλαιό του καθώς η Aston Martin συμφώνησε με τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η Red Bull την ίδια περίοδο, δεν ήταν ευχαριστημένη από τις επιδόσεις του Άλεξ Άλμπον, οπότε έδωσε στον τελευταίο τη θέση του δοκιμαστή και στον Πέρεζ εκείνη του teammate του Φερστάπεν.

 

McLaren

 

 

Στη McLaren φέτος θα έχουμε ένα ικανότατο δίδυμο οδηγών. Ο Λάντο Νόρις παραμένει και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έρχεται, κατευθείαν από τη Renault! Ο Αυστραλός οδηγός έφυγε από την προηγούμενη ομάδα του αναζητώντας ένα μονοθέσιο με το οποίο θα μπορούσε να διεκδικήσει περισσότερες νίκες, αφού εκείνος είναι δεδομένο ότι μπορεί να πετύχει κάτι καλύτερο αν έχει ένα ικανό αυτοκίνητο στα χέρια του.

Το timing έδεσε πολύ καλά με την αποχώρηση του Κάρλος Σάινθ από τη McLaren, ο οποίος έφυγε «για τα μάτια» της Ferrari. Οπότε, Ρικιάρντο και McLaren έφτασαν σε συμφωνία.

 

Alpha Tauri

 

 

Ο rookie Γιούκι Τσουνόντα είναι εκείνος που πήρε τη θέση του Ντανιίλ Κβίατ στην Alpha Tauri. Η ομάδα αναζητά ένα νέο πρόσωπο που θα μπορέσει να της φέρει καλύτερα αποτελέσματα, αλλά και να δώσει τον απαραίτητο χώρο στον Πιέρ Γκασλί για να αναπτυχθεί, τώρα που δείχνει ότι τα πάει καλύτερα.

Οι τελευταίοι αγώνες του 2020 ήταν πολύ καλοί για τον Γκασλί και φέτος, με τον Τσουνόντα στο πλάι του, η Alpha Tauri ευελπιστεί να πρωταγωνιστήσει στη μεσαία κατηγορία.

 

Ferrari

 

 

Η Ferrari ύστερα από δύο αποτυχημένες χρονιές συνεργασίας με τον Σεμπάστιαν Φέτελ αποφάσισε να λάβει τα μέτρα της και να φέρει ένα νέο οδηγό. Αυτός ήταν ο Κάρλος Σάινθ από τη McLaren! Ο Σαρλ Λεκλέρ εννοείται ότι παραμένει στη θέση του και έχοντας τον Σάινθ για teammate, οι πιθανότητες να δούμε ξανά στιγμές έντασης και… τσακωμών, όπως βλέπαμε με τον Φέτελ, μειώνονται σημαντικά.

 

Αλλαγές με το γάντι στους κανονισμούς

Με το 2022 και τις μεγάλες αλλαγές να έρχονται, η Formula 1 επέλεξε να διατηρήσει ίδιο το μεγαλύτερο μέρος των κανονισμών για το 2021. Αυτό σημαίνει ότι πάνω-κάτω, θα ισχύουν όσα ίσχυαν και το 2020, απλώς έκαναν κάποιες τροποποιήσεις που μπορεί να δείχνουν μικρές, όμως έχουν μεγάλη σημασία.

Διαβάστε επίσης  Βραδιά εγκαινίων για το iReady Service & Accessories!

Αρχικά ανασχεδιάστηκε το πάτωμα του μονοθεσίου και άλλαξαν τα αεροδυναμικά βοηθήματα για τη νέα χρονιά. Ο στόχος της Formula 1 είναι να μειώσουν την κάθετη δύναμη των αγωνιστικών και να είναι πιο εύκολο για έναν οδηγό να ακολουθήσει έναν άλλο. Καταλαβαίνουμε ότι έτσι η απόσταση των μονοθεσίων στον αγώνα θα μειωθεί και ο ανταγωνισμός μεταξύ τους, ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί. Σύμφωνα με τη FIA η κάθετη δύναμη μειώνεται κατά περίπου 10% σε σχέση με πέρυσι. Περιμένουμε ότι κάποιες ομάδες θα βελτιωθούν με αυτή την απόφαση και κάποιες άλλες θα προβληματιστούν, οπότε οι ανακατατάξεις είναι αναμενόμενες.

 

 

Σημαντική απόφαση είναι και τα νέα όρια στους προϋπολογισμούς των ομάδων. Τα budget cap εμφανίζονται για πρώτη φορά στη Formula 1 φέτος και κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει έως 145 εκατομμύρια δολάρια. Από τον συγκεκριμένο προϋπολογισμό θα εξαιρούνται οι οδηγοί τους, τα έξοδα του μάρκετινγκ και τα συμβόλαια με τα τρία πιο υψηλόβαθμα στελέχη τους.

Με τα νέα όρια μπαίνει ένα μέτρο σε μερικές ομάδες που είχαν στη διάθεσή τους τεράστια ποσά για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών και αυτοκινήτων. Εκ των πραγμάτων, μια ομάδα που έχει 300 και 400 εκατομμύρια να διαθέσει, σίγουρα θα είναι πολύ πιο μπροστά από μια άλλη που έχει μόλις 100. Οπότε, με 145 εκατομμύρια όριο για όλους, οι διαφορές πλέον θα περιορίζονται και δεν θα είναι χαοτικές.

 

 

Ακόμη μια αλλαγή που θα συναντάμε κάθε Παρασκευή, εντοπίζεται στην πρώτη και τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών. Πλέον θα έχουν διάρκεια 60 και όχι 90 λεπτών. Συνολικά θα έχουμε μια ώρα λιγότερη στα δοκιμαστικά πριν τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Οι άνθρωποι της Formula 1 με αυτό τον τρόπο θέλουν να φέρουν περισσότερα… απρόοπτα στο Σάββατο και την Κυριακή, που με τον έξτρα χρόνο που είχαν οι ομάδες μέχρι πρότινος, θα μπορούσαν να τα είχαν προλάβει.

 

Πού και πότε;

Πέρυσι τον Μάρτιο η εκκίνηση της Formula 1 ήταν προγραμματισμένη κανονικά για την Αυστραλία, τελευταία στιγμή όμως ακυρώθηκε λόγω κορονοϊού. Τότε είχαμε την αρχή της πανδημίας που μας έπιασε όλους απροετοίμαστους. Η χρονιά του 2020 άργησε να ξεκινήσει, άλλοι αγώνες έπαιρναν νέες ημερομηνίες και άλλοι έφευγαν εντελώς από το πρόγραμμα της χρονιάς. Γενικά, επικρατούσε ένα μπάχαλο.

 

 

Φέτος οι υπεύθυνοι της Formula 1 ξέρουν τι γίνεται με την πανδημία και το καλεντάρι συμπληρώθηκε με απόλυτη… προσοχή. Οι πιθανότητες να αναβληθούν ή να ακυρωθούν διοργανώσεις δείχνουν πολύ μικρές.

Συνολικά θα έχουμε 23 αγώνες, από τις 28 Μαρτίου που ξεκινάμε, έως και τις 12 Δεκέμβρη που θα πέσει η αυλαία της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Με ένα κλικ εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα για φέτος. Στην Ελλάδα θα έχουμε ζωντανές μεταδόσεις από την ΕΡΤ αλλά και από την Cosmote TV, μέσα από τα συνδρομητικά κανάλια Cosmote Sport.

 

Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με τις ομάδες, τους οδηγούς και τους αριθμούς στα μονοθέσιά τους.

 

Πηγή: gazzetta.gr