Κατά πληροφορίες, έχουν εξασφαλιστεί ποσά περί τα 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα της παραχώρησης (Χανιά-Χερσόνησος), κάπου στα 90 εκατ. ευρώ για το ΣΔΙΤ (Χερσόνησος-Νεάπολη) και τα υπόλοιπα για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

 

Με την προ ημερών ανακοίνωση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, έγινε και επισήμως γνωστό πως το μεγάλο project της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με αυτά που θα χρηματοδοτηθούν από ευρωπαϊκούς πόρους, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εξασφαλίζει τη συνολική υλοποίηση του οδικού άξονα. Ο οποίος, θα χρηματοδοτηθεί με ποσό 427 εκατ. ευρώ, επί συνόλου βέβαια σχεδόν 1,5 δις ευρώ, με την υποσημείωση όμως ότι το έργο θα περιλαμβάνει διαφορετικά μοντέλα (δημόσια σύμβαση, παραχώρηση, ΣΔΙΤ), άρα θα κινητοποιήσει και άλλα κεφάλαια προς εξασφάλιση της συνολικής χρηματοδότησης. Και το θέμα των πόρων ήταν κομβικό καθώς είναι ένα ερωτηματικό αν οι κυκλοφοριακές ροές, οι χαμηλοί φόρτοι σε μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ, θα μπορούσαν να στηρίξουν τη χρηματοδότησή του.

Διαβάστε επίσης  8 Χρόνια Me Piazza Birthday Party!

Η αλήθεια είναι ότι εδώ και πολύ καιρό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχαν «σημαδέψει» ως ιδιαιτέρα σημαντική την περίπτωση της προώθησης του διαγωνισμού, τμηματικά, για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τόσο για τα αναπτυξιακά οφέλη του, όσο, κυρίως, για να αντιμετωπιστεί το θέμα της βελτίωσης της ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο, με τη σημαντική μείωση των ατυχημάτων που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

Πλέον με την εξασφάλιση κεφαλαίων 427 εκατ. ευρώ από ο Ταμείο Ανάκαμψης διευκολύνεται και η χρηματοδοτική ροή. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, οι διαδικασίες για την προώθηση του ΒΟΑΚ είναι σε πλήρη εξέλιξή. Προ ημερών, όπως ανέδειξε το insider, το αρμόδιο υπουργείο απέστειλε πρόσκληση συμμετοχής σε ανταγωνιστικό διάλογο προς τις εμπλεκόμενες εταιρείες για το κομμάτι, μέσω ΣΔΙΤ, του έργου «ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ».

Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο διάστημα θα κληθούν σε συμμετοχή στη Β` φάση τα 5 σχήματα που διεκδικούν το έργο. Αυτά είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (ΑΒΑΞ-MARGUERITE), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, SHIKUN BINUI LTD, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES/ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL.

Διαβάστε επίσης  Χαΐνηδες live @ Bras de frères (14/4)

Η έγκριση του τεύχους πρόσκλησης αναμένεται και για το τμήμα της παραχωρήσης από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Να θυμίσουμε πως σε αυτό συμμετέχουν 5 σχήματα: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, VINCI, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA CONCESIONES.

Ειδικά για τον ΒΟΑΚ, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης υποστήριξε προ ημερών πως ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση και πλέον βρισκόμαστε στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού.

Σύντομα σχετικά θα κατατεθεί η Μ.Π.Ε. και για το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τον Κίσσαμο μέχρι το Ηράκλειο που προβλέπεται πως θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης και προϋπολογισμό που ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Στο δεύτερο στάδιο του συγκεκριμένου διαγωνισμού έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία VinciHighways – VinciConcessions, η κοινοπραξία AccionaConcessiones – Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ. Υπενθυμίζεται πως το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και βρίσκεται σε φάση διενέργειας των γεωτεχνικών ερευνών ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες των τεχνικών έργων. Κατά εκτιμήσεις, είναι ένα ώριμο έργο και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ξεκινήσει διαδικασίες δημοπράτησης μέσα στο 2021.

Διαβάστε επίσης  Μουσική Ταβέρνα Έγχορδο: 5 Χρόνια Birthday & Closing Season party (12/4)

Κατά πληροφορίες, έχουν εξασφαλιστεί ποσά περί τα 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα της παραχώρησης (Χανιά-Χερσόνησος), κάπου στα 90 εκατ. ευρώ για το ΣΔΙΤ (Χερσόνησος-Νεάπολη) και τα υπόλοιπα για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Ο ΒΟΑΚ είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς ωστόσο να έχει καμία ωριμότητα σε μελέτες, χάραξη, κοστολόγηση κ.λπ. Από το 2019 ξεκίνησαν γεωτεχνικές μελέτες σε όλο το μήκος του άξονα, άρχισε η κτηματογράφηση της περιοχής, ανατέθηκαν οι επιμέρους μελέτες που είναι απαραίτητες για την ΜΠΕ.

 

Πηγή: insider.gr