Για να επιμένει τόσο, όλο και κάποιος λόγος θα υπάρχει.

 

To Twitter έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να προσπαθεί με όποιο τρόπο μπορεί να ενθαρρύνει τους χρήστες να διαβάζουν τα άρθρα που θέλουν να retweetάρουν, προτού το κάνουν. Πατερναλιστικός ο τρόπος, το αναγνωρίζουμε, αλλά και αποτελεσματικός ταυτόχρονα ώστε να υπάρξει ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όσον αφορά στο περιεχόμενο που αναπαράγεται ανεξέλεγκτα. Δε θα ήταν υπερβολή αν ισχυριζόμασταν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου περιορίζονται στην ανάγνωση των τίτλων, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν τι αναγράφεται στο κείμενο που τους τράβηξε την προσοχή και άρα να μεταφέρουν ο ένας στον άλλον συχνά ανυπόστατα ή λανθασμένα πράγματα. Κάτι αντίστοιχο προσπαθεί να εφαρμόσει λοιπόν και το Facebook.

 

Πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί

Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα στην παρούσα φάση τεστάρει μία παρόμοια λειτουργία με αυτή του Twitter. Σύμφωνα με αυτήν, όταν θα είσαι έτοιμος να κάνεις share ένα άρθρο στο Facebook, ουσιαστικά θα ανοίγει μία “κάρτα”, στην οποία θα αναγράφεται το εξής μήνυμα: “Πρόκειται να κοινοποιήσετε ένα κομμάτι χωρίς να το έχετε διαβάσει και θα μας δίνει τη δυνατότητα επί τόπου να ανοίξουμε τη σελίδα ή να συνεχίσουμε για να πραγματοποιήσουμε την κοινοποίηση.

Διαβάστε επίσης  Μόνικα Μπελούτσι και Ντεβά Κασέλ: Απολαμβάνουν τις διακοπές τους στην Πάρο

Εν ολίγοις, αν προσπαθήσεις να μοιραστείς με τους φίλους κάτι που πέρασε από το οπτικό σου πεδίο στο Facebook χωρίς να έχει την ένδειξη ότι το έχεις “ξεψαχνίσει” ήδη – γιατί έτσι κι αλλιώς υπάρχει το ενδεχόμενο να το έχεις διαβάσει εκτός Facebook ή από κάποια άλλη συσκευή ή να εμπιστεύεσαι τυφλά όποιον το υπογράφει- το σύστημα θα σου υπενθυμίζει τι έπρεπε ήδη να έχεις κάνει. Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να περιοριστεί η παραπληροφόρηση, οι παρεξηγήσεις και γιατί όχι, ακόμη και εκείνες οι ατέρμονες αψιμαχίες μεταξύ των χρηστών που προκύπτουν από παραπλανητικούς τίτλους. Αξίζει να σημειωθεί φυσικά, το γεγονός ότι κάτι τέτοιο αποτελεί συχνό φαινόμενο δεδομένου του ότι για κάποιους θεωρείται επικοινωνιακό τρικ.

 

Θα υπάρξει όμως αποτέλεσμα;

Κανείς δε μπορεί να ξέρει. Κρίνοντας από την έκβαση της προγενέστερης πρωτοβουλίας του Twitter, οι οιωνοί είναι θετικοί. Για την ακρίβεια, προτού εφαρμοστεί και μέσω σχετικής δοκιμής σε λίγους χρήστες (όπως κάνει τώρα το Facebook), οι περισσότεροι από αυτούς κατέληγαν όντως να ανοίγουν το link πριν από την κοινοποίηση. Η διαφορά που εντόπισαν προ εφαρμογής της, ανήλθε στο 40% και αντίστοιχα επηρεάστηκε ο αριθμός των κοινοποιήσεων. Υποψιαζόμαστε ότι με αυτήν την εξέλιξη κάποιες ιστοσελίδες δε θα μείνουν καθόλου ευχαριστημένες.

Διαβάστε επίσης  CBP news: CBP presents MARKELA RIVA at Chania Beach Fashion Show

 

Πηγή: esquire.com.gr