Αν και στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν πάρει απόφαση να μην καθυστερούν ή παρατείνουν τις διαδικασίες και τα διάφορα στάδια των διαγωνισμών, εντούτοις, κάποιες φορές το υψηλό ενδιαφέρον που καταγράφεται ή… εμφανίζεται στην πορεία για συγκεκριμένα assets, υποχρεώνει το Ταμείο να μεταθέσει τις ημερομηνίες.

 

Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες της αγοράς θέλουν το ΤΑΙΠΕΔ να μεταθέτει την προθεσμία για υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), που ήταν προγραμματισμένη για τις 30 Ιουλίου, για τον Σεπτέμβριο του 2021.

Μάλιστα, έχουν κυκλοφορήσει και πληροφορίες για μετάθεση της ημερομηνίας για τις 17 Σεπτεμβρίου, καθώς οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η παράταση δημοσιεύθηκε στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο λόγος σχετίζεται με την καταγραφή εντονότατου ενδιαφέροντος από νέους επενδυτές εκτός Ελλάδας που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Καθώς ο Ιούλιος σταδιακά τελειώνει αλλά το ενδιαφέρον ενισχύεται, το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να αποφάσισε να επεκτείνει το χρονοδιάγραμμα για τον Σεπτέμβριο ώστε να δώσει χρονικά περιθώρια σε παλιούς, ιδίως όμως σε νέους, ενδιαφερόμενους. Σύμφωνα δε με πληροφορίες από πλευρές που παρακολουθούν τις διαδικασίες, οι ενδιαφερόμενοι προέρχονται όχι μόνο από την Ελλάδα ή την Ευρώπη, αλλά κινούνται και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, δηλαδή στην Αμερική.

Διαβάστε επίσης  Ntourountous Bakery: Ήρθε από τα Σφακιά να ξετρελάνει τα Χανιά!

Προφανώς, μια τέτοια εξέλιξη, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, δικαιολογεί την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ για μετάθεση της ημερομηνίας καθώς έχουμε να κάνουμε με ενδιαφέρον από νέους παίκτες, οι οποίοι εφόσον τελικά προλάβουν να προετοιμαστούν και δώσουν το παρών στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου, τότε αυτομάτως εντείνεται ο ανταγωνισμός προς όφελος του Ταμείου και βέβαια των συμφερόντων του Δημοσίου.

Από τις αρχές Απριλίου, όταν το Ταμείο ανακοίνωνε την έναρξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την αξιοποίηση του ΟΛΗ, στο πλαίσιο της στρατηγικής για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του, αλλά και νωρίτερα, εν αναμονή αυτής της εκκίνησης, τα σενάρια περί των ενδιαφερόμενων έδιναν και έπαιρναν.

Ανάμεσά τους ακούγονταν ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, η ακτοπλοϊκή Attica Group ή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τοπικά επιχειρηματικά συμφέρονται με «πόστο» στις αερομεταφορές και άλλες μπίζνες, ευρωπαϊκά σχήματα κ.α. Άλλωστε, είτε οι συνέργειες με άλλες μπίζνες και υποδομές που προωθούνται στο νησί, είτε η προηγούμενη συμμετοχή σε διαγωνισμούς για την παραχώρηση άλλων λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ, είτε η κομβική θέση του Ηρακλείου (και της Κρήτης γενικότερα), είτε οι… δεσμοί καταγωγής με την Κρήτη, ενίσχυσαν αυτά τα σενάρια και αυτές τις πληροφορίες.

Διαβάστε επίσης  Γυναίκα & Άθληση: Όσα πρέπει να γνωρίζεις από τον Μανώλη Λουπασάκη

Υπενθυμίζεται ότι στον Οργανισμό λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμανιού. Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογής των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη.

Το λιμάνι του Ηρακλείου έχει ισχυρή παρουσία στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, οπότε μένει να φανεί αν στο «παιχνίδι» εισέλθουν και εταιρείες από τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Αν συνυπολογίσουμε τα μεγάλα έργα υποδομής στο νησί (ΒΟΑΚ, Καστέλι κ.α.), τις ενεργειακές μπίζνες, την αξιοποίηση της έκτασης στις Γούρνες (μαζί με Καζίνο), τις τουριστικές και οικιστικές επενδύσεις, μαζί βέβαια και τις καθαρά λιμενικές, ναυτιλιακές-ακτοπλοϊκές χρήσεις ή τις προσδοκίες να μετατραπεί η Κρήτη σε έναν «κόμβο» εμπορευματικό-επιχειρηματικό-οικονομικό, γίνεται αντιληπτό γιατί το ενδιαφέρον για κάθε επένδυση που σχετίζεται με το νησί αυξάνεται κατακόρυφα.

 

Πηγή: insider.gr