Γιατί η logomania είναι και πάλι στη μόδα, παρότι θεωρείται η επιτομή της κακογουστιάς;

 

Είναι παντού. Οι δερμάτινες ζώνες με τις αγκράφες-αρχιγράμματα των πιο πολυτελών οίκων μόδας: H για τον Hermès, LV για τον Louis Vuitton και Z για τον Ermenegildo Zegna. Τα σακάκια με ντεσέν το όνομα του Philipp Plein στην επ’ άπειρον αναπαραγωγή του. Τα σλιπ με το branded Calvin Klein λάστιχο στη μέση. Η logomania που έφτασε το peak της ως trend κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και έκτοτε άλλοτε θεωρείται πασέ και άλλοτε in fashion, επιστρέφει για μία ακόμα χρονιά ως mega trend διεκδικώντας μία θέση στις ντουλάπες μας. Κι αυτό κόντρα στον μινιμαλισμό που κάποιοι, μάλλον λανθασμένα, έχουν συνδέσει με τους καιρούς κρίσης όπως αυτός που μας προέκυψε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

 

Versace, Gucci, Fendi, Balmain και πάει λέγοντας

Για τη σεζόν Φ/Χ 2021-2022, στις συλλογές του οίκου Versace κυριαρχεί το ντεσέν La Greca. Το τρισδιάστατο εφέ του που μοιάζει με λαβύρινθος από μαιάνδρους, αναμένεται να γίνει ένα από αυτά που θα δούμε γύρω μας όσο λίγα μέσα στους επόμενους μήνες. Και μπορεί το La Greca να μην είναι logo αλλά οι μαίανδροι και το κεφάλι της Μέδουσας αποτελούν δύο από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα του ιταλικού οίκου.

Διαβάστε επίσης  Issue 788

 

 

Δεν είναι όμως μόνο ο οίκος Versace που πάει κόντρα στη διακριτικότητα. Τα κάτι-παραπάνω-από-εμφανώς branded ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ είναι πανταχού παρόντα στις πρόσφατες συλλογές των μεγαλύτερων οίκων και εταιρειών του κόσμου: στη Gucci Aria, στη Fendi First, σε όλα τα items της συλλογής Φ/Χ 2021-22 του Balmain. Η λίστα των mega brands που πιστεύουν στη δυναμική της logomania πραγματικά δεν έχει τελειωμό.

 

 

Η γενεαλογία της logomania

Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, της οικονομικής αφθονίας και της αισιοδοξίας για το μέλλον, τα -ενίοτε τεράστια- logo των mega brands κυριάρχησαν στη μόδα της εποχής, λειτουργώντας ως μέσα ταύτισης με τις αξίες των brands αλλά και, ανάμεσα σε άλλα, ως σύμβολα οικονομικής ανέλιξης. Γιατί, όμως, επέστρεψαν στις συλλογές των οίκων μόδας και των μεγάλων εταιρειών τη δεδομένη χρονική στιγμή;

 

 

Ένας λόγος που μπορεί να εξηγεί την επανεμφάνισή τους είναι η νοσταλγία για την αισθητική της δεκαετίας του 1990 που μας έχει καταλάβει τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, δεν είναι ο μόνος. Η logomania έχει πάρει φωτιά και λόγω του revenge shopping, ενός φαινομένου που κατέλαβε τμήμα των καταναλωτών που κλείστηκαν στο σπίτι κατά τη διάρκεια των lockdowns και για να ξεδώσουν, μην έχοντας άλλες μορφές ψυχαγωγίας, το έριξαν στο e-shopping αναζητώντας εμφανώς (εξ ου και τα logo) ακριβά ρούχα.

Διαβάστε επίσης  Τσίκνο Street Party with Andreasondecks @ Καπενέκης Fish Market (07/3)

 

Τι σημαίνει το να έχουμε στην κατοχή μας branded ρούχα

Τα ρούχα με τα logo αλλά και τα διακριτικά μίας μάρκας σύμβολα ή patterns -π.χ. το Swoosh της Nike, τον “ανοιχτό συνδετήρα” του Marc Jacobs ή την γκρι/μαύρη “σκακιέρα” του Louis Vuitton– επικοινωνούν άμεσα στους άλλους το ότι έχουμε στην κατοχή μας χρήμα, σχετικά υψηλό κοινωνικοοικονομικό status και γούστο για τη μόδα κατά τι πάνω από τον μέσο όρο. Μας κάνουν να νιώθουμε ότι δεν είμαστε ένα με την πλέμπα, ότι είμαστε ξεχωριστοί και επιτυχημένοι.

 

 

Όσοι καταλήφθηκαν από τη μανία του revenge shopping εν μέσω πανδημίας εθίστηκαν στο να αγοράζουν branded ρούχα, ακόμα και αν δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν όλα άμεσα, καθώς οι ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση παραμένουν περιορισμένες. Με ποια λογική; Το ότι μπορεί να τους φανούν εξαιρετικά χρήσιμα αργότερα, είτε ως επένδυση αν τα οικονομικά τους παραμείνουν ανθηρά είτε για να διατηρήσον, επιφανειακά, το τρέχον status τους σε περίπτωση που τους βρουν πιο δύσκολοι καιροί. Τόσο απλά.

Διαβάστε επίσης  20 χρόνια Energy Fitness party at Bras de Freres!

 

Πηγή: esquire.com.gr