Οι κοινές Άδειες Κυκλοφορίας των ηλεκτρικών με των παραδοσιακών μοτοποδηλάτων «μπερδεύουν» τους αστυνομικούς στους ελέγχους.

 

Οι αλλαγές που προκάλεσε ο νόμος για την Μικροκινητικότητα σίγουρα έχει αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά και βέβαια πολλοί έσπευσαν να ωφεληθούν και από τις επιδοτήσεις του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά.

Ωστόσο ειδικά για την κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr έχουν καταγραφεί πάρα πολλά περιστατικά βεβαιώσεων παραβάσεων από τα κατά τόπους τμήματα της Τροχαίας στους αναβάτες τους καθώς κάποιοι αστυνομικοί εκτιμούν πως χρειάζεται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου για να κινηθεί κάποιος με αυτά.

Το πρόβλημα έχει ήδη εντοπιστεί και αναφερθεί στην πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων ωστόσο οι αστυνομικοί που προβαίνουν στις βεβαιώσεις παραβάσεων των αναβατών ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων δεν φταίνε καθώς η άδεια κυκλοφορίας των εν λόγω οχημάτων είναι ακριβώς η ίδια με εκείνη των κλασικών μοτοποδηλάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και δεν επισημαίνεται πουθενά ότι το ηλεκτρικό δίκυκλο οδηγείται χωρίς δίπλωμα!

Διαβάστε επίσης  Bras de Frères σημαίνει live διασκέδαση για όλους! (28/3 - 07/4)

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι αρκετοί ιδιοκτήτες ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων να αναγκάζονται να πηγαίνουν με τα έγγραφα των οχημάτων τους στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα ώστε οι αξιωματικοί να βεβαιώνουν ότι για να κινηθεί κανείς με συγκεκριμένα ηλεκτρικά δίκυκλα δεν απαιτείται άδεια οδήγησης και να διαγραφεί η παράβαση και το πρόστιμο.

Όλα τα παραπάνω όμως δημιουργούν αρρυθμίες στην αγορά των ηλεκτρικών δίκυκλων και καλό θα ήταν για να μην περιπλέκονται τα πράγματα και οι αστυνομικοί δεν μπορούν να πιστοποιήσουν αν χρειάζεται ο αναβάτης κάποιου ηλεκτρικού δίκυκλου άδεια οδήγησης να επισημαίνεται έστω και χειρόγραφα από τα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα που εκδίδουν τις συγκεκριμένες άδειες κυκλοφορίας ότι δεν απαιτείται Άδεια Οδήγησης…

Μέχρι να ξεδιαλύνει η κατάσταση και να επισημαίνεται στην Άδεια Κυκλοφορίας των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων ότι οδηγούνται χωρίς δίπλωμα καλό θα ήταν οι αναβάτες τους να έχουν μαζί τους κάποιο έγγραφο που αναγράφει ότι είναι περιορισμένης δυναμικότητας ο ηλεκτροκινητήρας και δεν κινείται με ταχύτητες άνω των 25 χλμ./ώρα…

Διαβάστε επίσης  8 Χρόνια Me Piazza Birthday Party!

 

 

Τι ορίζει η νομοθεσία

Στο νέο νόμο για την Μικροκινητικότητα ειδικά για τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα επισημαίνεται ότι:

«Ειδικά για την οδήγηση των µοτοποδηλάτων µε µέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 χλµ. ανά ώρα, δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης.»

Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οποιοσδήποτε άνω των 15 ετών μπορεί να οδηγήσει χωρίς δίπλωμα, ηλεκτρικά δίκυκλα (μοτοποδήλατα) με μέγιστη ταχύτητα 25 Km/h εκ κατασκευής. Ωστόσο, τονίζουμε ότι αυτά δεν κατατάσσονται στα απλά ποδήλατα, καθώς εξακολουθούν να έχουν χειρόγκαζο, ενώ δεν διαθέτουν πετάλια και δεν απαιτείται μυϊκή προσπάθεια από τον αναβάτη. Επίσης, τονίζουμε ότι χρειάζονται άδεια, πινακίδες, ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων και είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους (μοτοσυκλέτας, όχι ποδηλατικού).

Το σημαντικό είναι ότι τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας δεν υπόκεινται στον περιορισμό των 250W, όπως ισχύει για τα υποβοηθούμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, για παράδειγμα. Έτσι, μπορούν να διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες με peak ισχύ 1000-1500W, αρκετά για άνετη χρήση εντός πόλης.

Διαβάστε επίσης  Το Τριώδιο ξεκινάει από το Bras de Frères!

Τέλος, αυτά τα μοντέλα επιδοτούνται σε ποσοστό 20% μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.

 

Πηγή: newsauto.gr