3 experts μας εξηγούν πώς σχετίζεται ο βασιλιάς των ποτών, το ουίσκι, με τη συγκεκριμένη εποχή του χρόνου.

 

Το ουίσκι είναι ένα καθαρά χειμωνιάτικο ποτό, σωστά; Λάθος. Οι whisky aficionados αλλά και οποιοσδήποτε έχει μία εικόνα για το πιο δημοφιλές των spirits, γνωρίζει πως το εν λόγω ποτό πίνεται οποτεδήποτε. Κι όμως, πολλοί το έχουν συνδέσει με την πιο κρύα εποχή του χρόνου. Το Esquire μιλά με 3 experts προκειμένου άπαντες να κατανοήσουν γιατί συμβαίνει αυτό.

 

Αλέξανδρος Σουρμπάτης: Οι ψυχολογικοί παράγοντες και η πρώτη ύλη

Είναι λίγο παράδοξο μιας κι εμείς οι whisky addicts πίνουμε ουίσκι όλο το χρόνο, αλλά ο μέσος καταναλωτής -και όχι μόνο- έχει την λέξη ουίσκι συνυφασμένη με το χειμώνα, με τις χαμηλές θερμοκρασίες, με τον σκοτεινό ουρανό και σίγουρα με παρέα το τζάκι. Γενικότερα πιστεύω ότι έχει να κάνει με ψυχολογικούς παράγοντες. Η καταγωγή και μόνο του πιο γνωστού από όλα τα ουίσκι, του Σκωτσέζικου, παραπέμπει σε αυτή τη σκέψη. Ότι ταιριάζει με αντίστοιχες συνθήκες, με το κρύο και την υγρασία της Σκωτίας. Τα βουνά, τα άγρια τοπία και τα θαλασσοδαρμένα παράλια.

Επίσης ο κινηματογράφος έχει επηρεάσει αρκετά τον καταναλωτή, δείχνοντας στην πλειοψηφία των σκηνών μπουκάλια ουίσκι να πίνονται δίπλα σε τζάκι κατά τη διάρκεια συνήθως κακοκαιρίας. Οπότε όλο αυτό το αίσθημα που δημιουργείται υποσυνείδητα, οδηγεί τον καταναλωτή να προτιμά ουίσκι το χειμώνα. Η πρώτη ύλη σαφώς κι επηρεάζει γευστικά το κοινό. Βαρύτερη πρώτη ύλη, δείχνει ξεκάθαρα προς το χειμώνα. Κι όταν λέω βαρύτερη, εννοώ γευστικά. Το κριθάρι και γενικά τα δημητριακά είναι βαρύτερα από τα φρούτα. Πόσο μάλλον όταν αυτή η πρώτη ύλη μπαίνει σε βαρέλι και παραμένει αρκετό καιρό, τότε γίνεται ακόμα πολυπλοκότερη και ζητά ακόμα χαμηλότερες θερμοκρασίες για να καταναλωθεί.

Διαβάστε επίσης  Ntourountous Bakery: Pancakes σε άλλη διάσταση!

Φυσικά υπάρχει ένας γενικότερος νόμος της φυσιολογίας του ανθρώπινου οργανισμού, όπου το αλκοόλ, δρώντας αγγειοδιασταλτικά, καταναλώνεται περισσότερο το χειμώνα. Εφόσον λοιπόν δρουν όλοι οι παραπάνω παράγοντες, ο χειμώνας χαρακτηρίζεται κατ’ εξοχήν από την αυξημένη κατανάλωση ουίσκι. Εν έτει 2022 βέβαια, όπου τα social media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, το ουίσκι κατακλύζει το διαδίκτυο (είτε με διαφημίσεις, είτε με προσωπικές αναρτήσεις) και ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών επηρεάζεται ακόμα κι αν δεν είναι μυημένο σε αυτό.

* Ο Αλέξανδρος Σουρμπάτης είναι Whisky Portfolio Brand Ambassador της Tsaknakis Premium Brands και Bar Manager στο Casablanca Social Club.

 

Μανώλης Μαθιουδάκης: Η περιεκτικότητα σε αλκοόλ και ένας τρόπος για να ζεσταθούμε

Το ουίσκι είναι μια πολύ περίπλοκη και πολύπλοκη κατηγορία ποτού, με πληθώρα επιλογών για κάθε γούστο, κάθε εποχή και κάθε περίσταση. Ωστόσο, είναι μεγάλη αλήθεια ότι έχει συνδυαστεί περισσότερο με τον χειμώνα και το κρύο. Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό είναι η υψηλή περιεκτικότητα του σε αλκοόλ. Με ελάχιστους τους 40 και με κάποια πιο ιδιαίτερα ουίσκι να φτάνουν μέχρι και τους 60+ αλκοολικούς βαθμούς, καταλαβαίνουμε ότι η κατανάλωσή του τους θερινούς μήνες μπορεί να είναι ‘δύσκολη’ ενώ, αντίθετα, μπορεί να είναι ένας εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος να ζεσταθούμε όταν έξω έχει κρύο.

Διαβάστε επίσης  Street Food Festival Crete: Συμμετοχές από παντού!

Παράλληλα, το ουίσκι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την περίοδο των εορτών. Σε μια εποχή που όλοι επιζητούμε την συντροφιά της οικογένειάς μας και τις όμορφες στιγμές είναι λογικό το ουίσκι, ως το πιο εκλεκτό απόσταγμα, να κατέχει ρόλο πρωταγωνιστή είτε ως ξεχωριστό δώρο σε κάποιον οικείο είτε ως ιδανική κατάληξη ενός εορταστικού δείπνου.

Νομίζω όμως, κλείνοντας, πως υπάρχει και ψυχολογική υπόσταση στην τάση μας να προτιμούμε το ουίσκι το χειμώνα και αυτό γιατί είναι έμφυτη η ανάγκη του κάθε ανθρώπου για θαλπωρή, ‘ζεστασιά’ και άνεση. Κανένα ποτό δεν εκπληρώνει αυτή μας την ανάγκη περισσότερο από το ουίσκι. Ποιος δεν λαχταρά να καθίσει μαζί με το αγαπημένο του πρόσωπο δίπλα στο αναμμένο, ζεστό τζάκι μαζί με ένα ώριμο, νόστιμο ουίσκι ενώ έξω χιονίζει; Ο χρόνος μοιάζει να σταματά και έστω για λίγο όλα είναι αρώματα, γεύση και ευχαρίστηση.

* Ο Μανώλης Μαθιουδάκης είναι Owner του The Whisky Beat.

 

Γιάννης Αικατερινίδης: Κάθε φελλός και μια υπόσχεση

Έφτασε πάλι εκείνη η εποχή του χρόνου, που τα Χριστούγεννα φαντάζουν μια ανάσα μακριά. Στο δρόμο, παρά τη πανδημία που μαστίζει την ανθρωπότητα, στήνεται ένα σκηνικό με εντυπωσιακά χρώματα, Άγιους Βασίληδες, ταράνδους και παράξενα ελκυστικές μορφές, που θυμίζουν μυθιστορηματικούς ήρωες. Στα ραδιόφωνα έχει αρχίσει να ακούγεται το ‘All I want for Christmas is you’ και το ‘Last Christmas’ σε κάθε πιθανή βερσιόν ενώ στη τηλεόραση και στο διαδίκτυο οι διαφημίσεις για το ουίσκι ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Ναι, ήρθε και αυτός ο χειμώνας.Τι είναι όμως αυτό που κάνει το ουίσκι το αγαπημένο ποτό του χειμώνα;

Διαβάστε επίσης  8 Χρόνια Me Piazza Birthday Party!

Είναι η εικόνα που έχουμε χτίσει στο μυαλό μας για το βασιλιά των αποσταγμάτων μέσα από τη διαφήμιση; Είναι η ζεστή αίσθηση που σου αφήνει στο στόμα μετά από κάθε γουλιά; Μήπως είναι τα χρόνια παλαίωσης ενός Single Malt που μας δημιουργούν μια αίσθηση σεβασμού απέναντί του ή μήπως η γευστική του πολυπλοκότητα που κάνει ακόμα και το πιο απαιτητικό ουρανίσκο να αιχμαλωτίζεται στις γεύσεις του;

Χωρίς δεύτερη σκέψη θα απαντούσα, όλα τα παραπάνω. Το ουίσκι το έχουμε συνδυάσει με τις όμορφες στιγμές τις ζωής μας, κάθε φιάλη που ανοίγει, κάθε φελλός που ακούγεται και μια υπόσχεση. Σίγουρα το χειμώνα έχει την τιμητική του, όμως όταν σε κάποιον αρέσει πραγματικά το ‘νερό της ζωής’, δεν υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί στην απόλαυση. Ναι, το χειμώνα όλοι προτιμούν το ουίσκι, όμως εμείς, επιλέγουμε να πίνουμε ουίσκι 12 μήνες το χρόνο.

* Ο Γιάννης Αικατερινίδης είναι founder του Giannis Whisky and Travel και Αντιπρόεδρος της Greek Whisky Association.

 

Πηγή: esquire.com.gr