Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Washington Post, το Facebook πλήρωσε για τη διάδοση αρνητικών ειδήσεων σχετικών με το TikTok.

 

Αν παρακολουθείς τα του TikTok, το πιο πιθανό είναι να έχεις ακούσει κάτι για το challenge των Devious Licks, το οποίο ‘ωθούσε τους μαθητές στον βανδαλισμό σχολικών εγκαταστάσεων‘. Αλλά και για το Slap a Teacher, που δεν χρειάζονται περαιτέρω εξηγήσεις για το σε τι συνίστατο. Αυτό που ίσως να μη γνωρίζεις είναι ότι οι συγκεκριμένες ‘ιστορίες’, που στοιχειοθετούν μια πολύ αρνητική εικόνα για το TikTok, το πιο πιθανό είναι να έφτασαν σε σένα μέσω μιας εταιρείας marketing, την οποία προσέλαβε το Facebook για να στρέψει τον Τύπο εναντίον του #1 ανταγωνιστή του.

 

 

Το ρεπορτάζ που αποκάλυψε το σκάνδαλο

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Washington Post, το Facebook ανέθεσε στην Targeted Victory -μια εταιρεία marketing που ιδρύθηκε από τον πρώην digital director του Mitt Romney, υποψηφίου του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ- το να ενορχηστρώσει και διεξάγει μια καμπάνια που θα βλάψει το TikTok.

Διαβάστε επίσης  Του Λωλοστεφανή - by GAS Motosport Culture

Μάλιστα, ένα πεδίο στο οποίο φαίνεται να εστίασε η Targeted Victory είναι η καθοδήγηση των τοπικών ΜΜΕ στην κάλυψη επικίνδυνων trends του TikTok, που θα μπορούσαν να βλάψουν τους νέους, όπως το viral challenge Slap a Teacher. Μόνο που, όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, δεν υπήρχε κανένα Slap a Teacher trend στο TikTok. Επρόκειτο για ένα hoax που διαδόθηκε, αρχικά, μέσα από posts στο Facebook.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Targeted Victory βοήθησε στη διάδοση του ψεύτικου challenge, μέσα από την κάλυψή του στα τοπικά ΜΜΕ. Μάλιστα, η εταιρεία διατηρούσε αρχείο, στο οποίο καταγράφονταν όλα τα δημοσιεύματα που συνέδεαν το TikTok με το Slap a Teacher και άλλα trends, όπως το Devious Licks, που όντως υπήρξε αλλά στην πραγματικότητα φαίνεται να είχε ξεκινήσει από το Facebook.

Σε email στα οποία απέκτησε πρόσβαση η Washington Post, υπάλληλοι της Targeted Victory φέρονται να αναπτύσσουν στρατηγικές για τη διάδοση αρνητικών ειδήσεων σχετικά με το TikTok, αλλά και να προτείνουν πιθανούς τίτλους για τη σχετική κάλυψη, όπως ‘Από τα χορευτικά στον κίνδυνο: Πώς το TikTok εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο βλαβερά social media για τα παιδιά‘.

Διαβάστε επίσης  Ntourountous Bakery: Pancakes σε άλλη διάσταση!

 

 

Τι θέλει να κρύψει το Facebook

Ο γίγαντας των social media Meta, δηλαδή η εταιρεία-μαμά του Facebook, δεχόταν την ίδια περίπου περίοδο δριμεία κριτική, ως αποτέλεσμα των αποκαλύψεων της Frances Haugen σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών σε πλατφόρμες που ανήκουν στον όμιλο της Meta, όπως το Instagram.

Η Targeted Victory, λοιπόν, που έχει λάβει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από καμπάνιες ρεπουμπλικάνων, επέτυχε στο να στρέψει κάπως το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης από τη Meta στο TikTok.

Επίσης, άνθρωποι του Κογκρέσου και τοπικοί αξιωματούχοι εξέφρασαν δημόσια την ανησυχία τους σχετικά με το TikTok, ως αποτέλεσμα κάποιων από τις ‘ιστορίες’ που διαδόθηκαν με τη βοήθεια της Targeted Victory.

Δεν εκπλήσσει πάντως το ότι όλη αυτή η καμπάνια ενορχηστρώθηκε από το Facebook. Το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο βλέπει ξεκάθαρα το TikTok ως απειλή. Ο CEO της Meta, μάλιστα, ο Mark Zuckerberg, έχει και στο παρελθόν χρησιμοποιήσει αμφισβητήσιμες τακτικές για να τα βάλει με ανταγωνιστές του.

Διαβάστε επίσης  Street Food Festival News: Ο Νίκος Μαυρής για πρώτη φορά στο Ηράκλειο

Ένας εκπρόσωπος του Facebook υπερασπίστηκε την καμπάνια της Targeted Victory, δηλώνοντας στη Washington Post ότι όλες οι πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του TikTok, πρέπει να ελέγχονται εξονυχιστικά, ανάλογα με την επιτυχία τους.

Το TikTok, βέβαια, είναι ένα μεγαθήριο, δεν είναι ένας οποιοσδήποτε ανταγωνιστής, έχει από πίσω του μια εταιρεία που έχει τα μέσα να τα βάλει με το Facebook. Κι ενώ ένας δικός του εκπρόσωπος δήλωσε στη Washington Post ότι έχει ‘ανησυχήσει βαθιά’ από το ρεπορτάζ, μάλλον αυτή δεν είναι η πραγματική απάντηση που επιφυλάσσει το TikTok στο Facebook.

 

Πηγή: esquire.com.gr