Περισσότερες επιλογές θα έχουν μέχρι το καλοκαίρι οι Έλληνες καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν smartphone, με δύο νέο brand να αναμένεται να λανσαριστούν σύντομα στην ελληνική αγορά.

 

Η αύξηση των κατασκευαστών κινητών συσκευών μάλιστα, θα μπορούσε να πυροδοτήσει έντονο ανταγωνισμό κι ανακατατάξεις στα μερίδιο αγοράς, σε μια χρονιά που ο πόλεμος στην Ουκρανία και η οικονομική κρίση που τον συνοδεύει περιορίζει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών και, αν συνεχιστεί, ενδέχεται να προκαλέσει ελλείψεις.

 

Δυναμικό ντεμπούτο για την Vivo

Αρχής γενομένης από τον Μάιο, ίσως από τις 12 Μαΐου, θα τοποθετηθούν στα ράφια των αλυσίδων λιανεμπορίου, τα smartphones της Vivo, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως η οποία κατάφερε το 2021 να συγκεντρώσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 9%, στις 60 αγορές στις οποίες και δραστηριοποιείται. Σημειωτέον ότι η Vivo κατέχει την πρώτη θέση στην κινεζική αγορά από άποψη πωληθέντων τεμαχίων, ενώ στην περίπτωση των 5G smartphones ανέρχεται στο 12,9% παγκοσμίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κινητά της εταιρείας έχουν επιλεγεί από περισσότερους από 400 εκατομμύρια φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, πολλοί εκ των οποίων βρίσκονται στην Ευρώπη (σ.σ η εταιρεία ίδρυσε τον Νοέμβριο του 2019 τα Ευρωπαϊκά της γραφεία στο Ντίσελντορφ Γερμανίας κι έκτοτε έχει επεκταθεί σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές)

Η αρχή στην ελληνική αγορά θα γίνει με τέσσερις συσκευές οι οποίες απευθύνονται στο νεανικό κοινό και ανήκουν στα entry και midrange στρώματα της αγοράς. Ο λόγος για τα V23 και Υ76 δύο μοντέλα που υποστηρίζουν 5G και στην περίπτωση της Ευρώπης κοστίζουν πάνω από 300 ευρώ καθώς και για τα οικονομικότερα Y33s και Y01, των οποίων η τιμή κυμαίνεται από 140 έως 180 ευρώ σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Στη συνέχεια βέβαια η γκάμα της Vivo θα εμπλουτιστεί περαιτέρω με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι εντός Ιουνίου θα συστήσει στους Έλληνες χρήστες και την πρώτη High end συσκευή της, το X80 pro, το οποίο προσφέρει υψηλή τεχνολογική καινοτομία σε τιμή άνω των 1.000 ευρώ. Οι διαθέσιμες συσκευές ενδέχεται να εμπλουτιστούν περαιτέρω αν σκεφτεί κανείς ότι στόχος της Vivo είναι να κερδίσει το 10% της ελληνικής αγοράς smartphones, την επόμενη διετία.

 

Μέσα στο καλοκαίρι φτάνει η Oppo

H Vivo είναι ωστόσο ο ένας από τους δύο σημαντικούς παίκτες που θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Ελλάδα φέτος. Ο δεύτερος είναι η Oppo, ένας εξίσου ισχυρός κατασκευαστής που τα τελευταία χρόνια εντάσσεται στην χρυσή πεντάδα των κατασκευαστών παγκοσμίως από άποψη πωλήσεων. Μετά από 1,5 χρόνο αναμονής κι έχοντας ήδη έτοιμο το ελληνικό της γραφείο, η Oppo θα κάνει τα πρώτη της βήματα μέσα στο καλοκαίρι με το Oppo Reno7 Lite 5G, μια πρόταση της μεσαίας κατηγορίας που ανήκει στη σειρά Reno7.

Διαβάστε επίσης  Επιτέλους η νυχτερινή διασκέδαση επιστρέφει στην Αγία Μαρίνα και τον Πλατανιά!

Να θυμίσουμε ότι η Oppo, έχοντας αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς σε Κίνα και Νοτιοανατολική Ασία, έχει κάνει απόβαση στην Ευρώπη την τελευταία τετραετία. Από το 2020 μάλιστα συνεργάζεται με το δίκτυο της Vodafone στις αγορές της Αγγλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Ολλανδίας, της Πορτογαλίας, της Ρουμανίας καθώς και της Τουρκίας. Στην περίπτωση της χώρας μας βέβαια, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τηλέφωνα της Oppo θα είναι διαθέσιμα στις περισσότερες γνωστές αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας. Στόχος του ελληνικού γραφείου δεν είναι άλλωστε μόνο να κάνει ένα επιτυχημένο ντεμπούτο στην ελληνική αγορά αλλά να αναλάβει σε δεύτερο χρόνο την διαχείριση της Oppo και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Counterpoint το μερίδιο της Oppo (μαζί με την Oneplus) ανήλθε στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 σε 9% παγκοσμίως, ενώ στην περίπτωση της κινεζικής αγοράς βρέθηκε στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς της τάξης του 21% για το 2021.

 

Ενδυναμώνουν την παρουσία τους και οι άλλοι παίκτες

Οι προανεφερθείσες αφίξεις αναμένεται να πυροδοτήσουν τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από έντονη συγκέντρωση δεδομένου ότι το 90% των πωληθέντων συσκευών πηγαίνει σε 4 κατασκευαστές την ώρα που παγκοσμίως 5 κατασκευαστές συγκεντρώνουν μερίδιο της τάξης του 70%.

Ακόμα κι αν Samsung και Apple διατηρήσουν τα υψηλά ποσοστά τους και την πρωτιά τους στην premium κατηγορία συσκευών, δεδομένου ότι έχουν πλέον εδραιώσει την θέση τους στην συνείδηση των καταναλωτών, στις λοιπές θέσεις της χρυσής πεντάδας θα μπορούσαμε να δούμε ανατροπές είτε λόγω των Oppo και Vivo είτε λόγω των λοιπών κατασκευαστών που «ακονίζουν ήδη τα ξίφη τους» για την μάχη.

Στις τελευταίες συγκαταλέγονται οι Xiaomi και realme δύο εταιρείες που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια διευρύνοντας κατά πολύ το μερίδιό τους, μετά και το κενό που άφησε η Huawei καθώς και η Honor και TCL.

Στην περίπτωση της Xiaomi, η οποία ήδη από το 2021 έχει φτάσει στην δεύτερη θέση των κορυφαίων κατασκευαστών από άποψη πωληθέντων τεμαχίων, στοχεύει την νέα χρονιά τόσο στην χαμηλή και μεσαία κατηγορία τιμής όσο και στις premium συσκευές, μέσα από τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει. Η εταιρεία τοποθέτησε πρόσφατα στα ελληνικά ράφια την νέα σειρά Redmi Note 11, τα smartphones της οποίας θα κυμαίνονται μεταξύ €250 και €330 ενώ πριν από περίπου έναν μήνα προχώρησε στο λανσάρισμα και της premium σειράς Xiaomi 12 Pro, Xiaomi 12 και Xiaomi 12X, τα οποία κοστολογούνται από 700 ευρώ και πάνω.

Διαβάστε επίσης  Meet Kenshō Massage & Spa στα Χανιά!

Διευρυμένο μερίδιο σε συσκευές υψηλότερης κατηγορίας τιμής φιλοδοξεί να κερδίσει και realme, η κινεζική εταιρεία που έφτασε να αποκτήσει το 3% της ελληνικής αγοράς μέσα σε δύο περίπου χρόνια. Η εταιρεία λάνσαρε προ μηνών στην Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του Mobile World Congress 2022, δύο συσκευές της ολοκαίνουριας σειράς GT2 οι οποίες ξεκινούν από τα 549 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 849 ευρώ και εντός του έτους αναμένεται να παρουσιάσει ένα ακόμα High end smartphone, το realme GT NEO 3, το οποίο θα συγκαταλέγεται στα πιο γρήγορα φορτιζόμενα smartphone παγκοσμίως (το κινητό θα φορτίζει έως και 50% μέσα σε μόλις 5 λεπτά).

Στα μεσαία και υψηλά στρώματα της αγοράς δείχνει να στοχεύει και η Honor, η οποία παρουσίασε στη Βαρκελώνη το Honor Magic4 και το Honor Magic4 Pro, τα οποία θα δούμε πριν το καλοκαίρι στην Ελλάδα. Έχοντας πλέον «ανεξαρτητοποιηθεί» από τη Huawei και όντας σε θέση να ενσωματώνει τις υπηρεσίες της Google, η εταιρεία δείχνει να ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική στρατηγική σε σχέση με το παρελθόν και να απευθύνεται μέσω των προαναφερθέντων συσκευών στα ανώτερα στρώματα της αγοράς με τις τιμές λιανικής να ξεκινούν από τα 1000 ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το πλάνο της Honor περιλαμβάνει και πιο προσιτές συσκευές που θα απευθύνονται στα μεσαία στρώματα της αγοράς και τις οποίες θα δούμε μέσα στο τρέχον έτος.

Μερίδιο από τα entry level smartphone αναμένεται να διεκδικήσει και η TCL, οι νέες συσκευές της οποίας ξεκινούν από τα 139 ευρώ και φτάνουν έως τα 249 ευρώ, «εκδημοκρατίζοντας» τεχνολογίες όπως το 5G και την κάμερα καλής ανάλυσης (σ.σ. όλα τα νέα smartphones της TCL έρχονται με κάμερα όπου η ανάλυση είναι στα 50 megapixel).

Διαβάστε επίσης  Μέγιστη Αρετή - by GAS Motosport Culture

 

Ακρίβεια και ελλείψεις προβληματίζουν την αγορά

Ο ανταγωνισμός ωστόσο, ενδέχεται να αποκτήσει μεγαλύτερη ένταση, μετά και τις ανατιμήσεις που παρατηρούνται στην ενέργεια και σε βασικά αγαθά και οι οποίες συρρικνώνουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Αυτό που μένει να φανεί είναι αν οι Έλληνες θα συνεχίσουν να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν κινητό, τάση που παρατηρήθηκε τα προηγούμενα χρόνια με αποκορύφωμα το 2021, όπου η αύξηση της αξίας των πωληθέντων συσκευών ξεπέρασε κατά πολύ την αύξηση των τεμαχίων (σ.σ το 2021 πουλήθηκαν περί τα 1,9 εκατ. συσκευές, 6,5% περισσότερες από τις 1,784 εκατ. συσκευές που πουλήθηκαν το 2020. Την ίδια στιγμή η αξία των πωληθέντων συσκευών έφτασε τα 630 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση άνω του 20% σε σχέση με τα 523 εκατ. ευρώ του 2020). Πρόσθετες ανατροπές μπορεί να φέρουν και οι δυνητικές ελλείψεις σε συσκευές, παρότι οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι ο πόλεμος της Ουκρανίας ανέστειλε τις αποστολές προς την συγκεκριμένη χώρα, κάνοντας διαθέσιμο το προγραμματισμένο ουκρανικό στοκ σε άλλες αγορές της περιοχής, μεταξύ των οποίων και η δική μας. Αν τα προβλήματα στην κατασκευή ημιαγωγών συνεχιστούν όμως, οι ελλείψεις θα μπορούσαν να φτάσουν και στην χώρα μας, οδηγώντας σε αύξηση πωλήσεων τις εταιρείες που θα έχουν διασφαλίσει τις διαθεσιμότητές τους.

 

Τα μερίδια αγοράς το 2021

Σημειωτέον ότι την χρονιά που μας πέρασε τη χρυσή πεντάδα των κατασκευαστών από άποψη πωληθέντων τεμαχίων, συμπλήρωναν οι Samsung, με μερίδιο αγορά 39%, η Xiaomi, με μερίδιο αγοράς 36% η Apple με μερίδιο αγοράς 10%, οι real me και Ηuawei οι οποίες συγκέντρωσαν το 3% της αγοράς των πωληθέντων συσκευών καθώς και η TCL-Alcatel με μερίδιο αγοράς της τάξης του 2,5%.

Όσο για τα μερίδια αγοράς από άποψη αξίας πωληθέντων συσκευών, στην πρώτη θέση παρέμεινε η Samsung συγκεντρώνοντας το 39% της αγοράς, στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Apple η οποία πουλώντας το 10% του συνόλου των συσκευών κατάφερε να συγκεντρώσει το 31% του συνολικού τζίρου των smartphones. Ακολούθησε η Xiaomi συγκεντρώνοντας το 25% της αξίας των πωληθέντων συσκευών και την πεντάδα έκλεισαν οι real me και TCL-Alcatel με τα μερίδιά τους από άποψη αξίας να κυμαίνονται μεταξύ 3% και 2,5% αντίστοιχα.

 

Πηγή: insider.gr