Πλήγμα στον τουρισμό και στα Χανιά, όπως και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, επιφέρει η απεργία των πιλότων του σκανδιναβικού αερομεταφορέα SAS καθώς μόνο χθες ακυρώθηκαν 3 πτήσεις τσάρτερ προς το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”, με τις οποίες θα έρχονταν περισσότεροι από 500 επισκέπτες από Κοπεγχάγη, Οσλο και Στοκχόλμη.

 

 

Μάλιστα, εκφράζονται φόβοι ότι η κατάσταση θα είναι χειρότερη σήμερα καθώς έχουν προγραμματιστεί 10 πτήσεις προς Χανιά οι οποίες, αν όχι στο σύνολό τους, σε ένα βαθμό αναμένεται να ακυρωθούν. Την ίδια ώρα, στα Χανιά χθες,σύμφωνα με tour operator, παρέμειναν “εγκλωβισμένοι” Σκανδιναβοί τουρίστες οι οποίοι θα αναχωρούσαν με τα τσάρτερ που… δεν ήρθαν και ξεκίνησαν προσπάθειες επαναπατρισμού τους. «Μπορούμε να αντέξουμε για δυο – τρεις μέρες αλλά το πλήγμα θα είναι πολύ σοβαρό αν συνεχιστούν οι ακυρώσεις», λένε τουριστικοί πράκτορες.

Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο εκπρόσωπος του tour operator, NLTG (Ving), Ανδρέας Αυγουστινάκης, σημείωσε ότι «οι πιλότοι της SAS κάνουν απεργίες. Η συγκεκριμένη εταιρεία σαν κρατικός αερομεταφορέας, πραγματοποιεί και πτήσεις τσάρτερ σε διάφορους προορισμούς. Ήδη, ακυρώνονται πάρα πολλές πτήσεις από όλα τα σκανδιναβικά αεροδρόμια για όλον τον κόσμο, όχι μονάχα για τα Χανιά ή την Ελλάδα».

Διαβάστε επίσης  Ntourountous Bakery: Pancakes σε άλλη διάσταση!

Σε ό,τι αφορά τα Χανιά, ο κ. Αυγουστινάκης ανέφερε ότι «ήταν προγραμματισμένες τρεις πτήσεις για τα Χανιά οι οποίες δεν ήρθαν» ενώ σήμερα οι προγραμματισμένες πτήσεις είναι «10 ή 11 και δεν ξέρουμε πόσες από αυτές θα έρθουν. Κάποιες θα έρθουν γιατί θα αντικατασταθούν με άλλα αεροπλάνα που είναι βέβαια πολύ δύσκολο να βρεθούν. Κάποιες επειδή πετάνε με θυγατρική της μάλλον θα έρθουν. Αλλά και πάλι δεν θα μπορέσει να καλύψει μεγάλο ποσοστό. Δηλαδή, από τα 10 – 11 αεροπλάνα μπορεί να έρθουν τα 4».

Ο κ. Αυγουστινάκης πρόσθεσε ότι «δεν ξέρουμε οι αφίξεις πότε και αν θα έρθουν. Ως εκ τούτου είναι τεράστια οικονομική ζημιά και για τον τόπο αλλά και για τους τουριστικούς οργανισμούς που πετάνε με τη συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία. Επηρεάζεται όλος ο τουρισμός. Μία πτήση έχει 200 – 210 άτομα. Εάν αυτό το πολλαπλασιάσεται επί 7 διανυχτερεύσεις και βάλετε ένα μέσο όρο που μπορεί να αφήσει ένας πελάτης, καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για μεγάλα ποσά».

Διαβάστε επίσης  Και τις απόκριες όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Bras de Frères!

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η κατάσταση αυτή προκαλεί «μεγάλο πρόβλημα για τον τουρισμό και ειδικά για εμάς, εδώ στα Χανιά, που στηριζόμαστε πάρα πολύ στον σκανδιναβικό τουρισμό».

Στο μεταξύ, όπως μας είπε ο κ. Αυγουστινάκης, γίνονται προσπάθειες και επαναπατρισμού των τουριστών που ολοκλήρωσαν τις διακοπές τους στα Χανιά.

Ο κ. Αυγουστινάκης επισημαίνει ότι συνολικά από χθες και έως την Κυριακή αναμενόταν να ταξιδέψουν πάνω από 20.000 επιβάτες σε όλη την Ελλάδα και συμπληρώνει: «Ευελπιστούμε ότι έστω τη δύσκολη ώρα θα βρεθεί λύση. Μποροοτμε να το αντέξουμε για μια δυο τρεις μερες αλλά θα ναι σοβαρό αν συνεχιστεί».

Σημειώνεται ότι ο SAS είναι ο αερομεταφορέας της Σουηδίας, της Νορβηγίας και της Δανίας.

 

Σοβαρά οικονομικά προβλήματα

Στο μεταξύ, όπως μετέδωσαν διεθνή ΜΜΕ, ο σκανδιναβικός αερομεταφορέας SAS ζήτησε την προστασία του έναντι των πιστωτών στις ΗΠΑ προκειμένου να μπορέσει να περιστείλει το χρέος του. Παράλληλα, προειδοποίησε ότι η απεργία των πιλότων του όξυνε τα ήδη σοβαρά οικονομικά του προβλήματα.

Διαβάστε επίσης  EditoReal Issue 788: You Never Know..

Η απεργία κηρύχθηκε την περασμένη Δευτέρα καθώς οι συνομιλίες ανάμεσα στην εργοδοσία και τους πιλότους οδηγήθηκαν σε ναυάγιο.

Όπως είχε μεταδώσει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στις 10 Μάιου η σουηδική οικονομική εφημερίδα Dagens Industri (DI) είχε μεταδώσει ότι οι σκανδιναβικές αερογραμμές (SAS) σκοπεύουν να ακυρώσουν περίπου 4.000 πτήσεις το καλοκαίρι, επικαλούμενες ελλείψεις προσωπικού και καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών.

Οι ελλείψεις προσωπικού αποτελούν απόρροια της πανδημίας Covid-19, καθώς σχεδόν 5.000 υπάλληλοι απολύθηκαν εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού, επισημαίνει η DI.

Σύμφωνα με οικονομική έκθεση που δημοσιεύτηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, η εταιρεία κατέγραψε απώλειες της τάξης των 2,6 δισεκ. σουηδικών κορόνων (περίπου 246 εκατομμύρια ευρώ) κατά την περίοδο από τον Νοέμβριο του 2021 μέχρι τον Ιανουάριο του 2022. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 – πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 – τα έσοδα ήταν μειωμένα κατά 42%.

 

Πηγή: haniotika-nea.gr