Μπρος στο δρόμο που χάραξε το Clubhouse, το Facebook ακολουθεί και προσαρμόζεται.

 

Αδιαμφισβήτητα, το Facebook είναι αυτό που ευθύνεται για την παγκόσμια εμφάνιση -και τρέλα- των κοινωνικών μέσων στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα. Ωστόσο, ενώ θεωρούσαμε ότι δύσκολα μπορεί να χάσει τα σκήπτρα του πρωτοπόρου, το 2021 διαπιστώνουμε ότι τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα αρχίζουν να προσελκύουν περισσότερους χρήστες, με Facebook να χάνει όλοένα και περισσότερο έδαφος. Όσο το εφηβικό κοινό εστιάζει περισσότερο στο TikTok και το Instagram (το τελευταίο με τις “ευλογίες” του Mark Zuckerberg), συνεχίζουν να εμφανίζονται νέες πλατφόρμες που επενδύουν στον ήχο ως κύριο μέσο επικοινωνίας. Ομολογουμένως, τα αντανακλαστικά του Facebook είναι ιδιαίτερα γρήγορα, δεδομένου του ότι ετοιμάζει κάτι αντίστοιχο, όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι που “ανησυχούν” για την επιτυχία του εγχειρήματος μέσω του οποίου φιλοδοξεί να επανέλθει στην πρωτιά των προτιμήσεων των χρηστών.

 

Το όραμα του Zuckerberg

Πιστεύουμε ότι ο ήχος θα είναι ένα μέσο πρώτης τάξεως και ότι υπάρχουν πολλά προϊόντα που μπορούν να κατασκευαστούν σε αυτό το φάσμα“, δήλωσε πρόσφατα ο Mark Zuckerberg στη δημοσιογράφο Casey Newton. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η δήλωση έγινε μέσω του Discord, μίας νέας εφαρμογής που επικεντρώνεται στην ακουστική συνομιλία (audio chat), προσφέροντας στους χρήστες δωμάτια και συνομιλίες στις οποίες όλοι μπορούν να επικοινωνούν καταγράφοντας ηχητικά μηνύματα. Στο μεταξύ, είχε αποκαλυφθεί ότι ο Zuckerberg είχε σχέση με την εν λόγω πλατφόρμα (εκτός από το να είναι χρήστης του Signal, του κύριου ανταγωνιστή του WhatsApp που επίσης ανήκει στον ίδιο), όμως το γεγονός ότι το ανέφερε αυτό στη συγκεκριμένη εφαρμογή κάνει ξεκάθαρο το ότι μάλλον έχει ήδη αργήσει.

Διαβάστε επίσης  AlmyVita: Η πολυτέλεια που σας αξίζει..τώρα δίπλα σας!

Σύμφωνα με μία έρευνα του Forbes, η εταιρεία του Zuckerberg επενδύει στη δημιουργία του Audio Creator Fund, το οποίο φαίνεται να είναι παρόμοιο με αυτά που έχουν τα TikTok και Snapchat. Οι πλατφόρμες αυτές πληρώνουν τους δημιουργούς περιεχομένου με τις περισσότερες προβολές υπολογίζοντας τι είναι αυτό που κοινοποιείται τόσο πολύ, ως στοίχημα για την προσέλκυση influencers αντί για εταιρείες. Ως προοπτική σίγουρα θα “ψάρευε” νεότερους σε ηλικία χρήστες, όπως και συγκεκριμένες “ειδικές” κοινότητες. Από την άλλη πλευρά βέβαια, αυτό θα επιτρέψει τη μεταφόρτωση οποιονδήποτε ηχογραφήσεων, προωθώντας αίθουσες παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν στο Discord ή το ClubHouse που λειτουργεί επίσης εξ ολοκλήρου μέσω ήχου.

 

Μεγάλες προσδοκίες

Εντούτοις, λαμβάνοντας υπόψη την αποτυχία της πλατφόρμας βίντεο του Facebook, θα μπορούσε να υπάρχει δυσπιστία σχετικά με το αν αυτή η ιδέα μπορεί όντως να πετύχει. Πριν από 5 χρόνια, η εφαρμογή άρχισε να επενδύει σε περιεχόμενο βίντεο καθώς και στην πλατφόρμα Facebook Watch, προσελκύοντας ακόμη και ορισμένες μάρκες να μεταφέρουν το περιεχόμενό τους εκεί και όχι στο YouTube. Το πρόβλημα είναι ότι η ιδέα δεν απογειώθηκε, ενώ όπως αποδείχθηκε το Facebook είχε υπερεκτιμήσει τα στοιχεία που προέκυπταν από τα βίντεο χρηστών, τροποποιώντας τους αριθμούς ώστε να εμφανίζονται πιο δημοφιλή από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Προφανώς, αρκετές περιπτώσεις από αυτές πήραν αναγκαστικά τη δικαστική οδό.

Διαβάστε επίσης  Street Food Festival News: Coca Cola supports Street Food Festival Crete

Η αλήθεια είναι ότι, παρά το γεγονός ότι το Facebook Watch χρησιμοποιείται από συνδρομητές της πλατφόρμας, η ισχύς του είναι ελάχιστη σε σύγκριση με αυτήν του YouTube και ακόμη και τα σύντομα βίντεό του δε μπορούν να αναμετρηθούν με την επιτυχία αυτών των TikTok και Instagram Reels. Το Facebook παρέμεινε μια πλατφόρμα κειμένου, η οποία θα μπορούσε να παραμείνει ως έχει με ή χωρίς ενσωμάτωση επιπρόσθετων ηχητικών λειτουργιών. Καλώς ή κακώς, οι χρήστες μπορούν να βρουν μια νέα και “πριβέ” πλατφόρμα (βλ. ClubΗouse) για να εστιάσουν στον ήχο με το Facebook να παραμένει στην επικαιρότητα μόνο μέσω κειμένου.

Δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί πότε αυτές οι λειτουργίες πρόκειται να γίνουν διαθέσιμες, αλλά κάθε δευτερόλεπτο που περνάει στοιχίζει ακριβά και αυτό είναι κάτι που ο Mark Zuckerberg το ξέρει καλύτερα από όλους.

 

Πηγή: esquire.com.gr