Τη δημιουργία τουριστικής μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, που θα μπορεί να φιλοξενεί από μικρά σκάφη μέχρι και γιοτ μεγάλων διαστάσεων, φιλοδοξεί να δρομολογήσει ο Δήμος Χανίων. Ερευνώντας όλα τα πιθανά σημεία χωροθέτησής της, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κάθε περιοχής, κατέληξε στο παράκτιο μέτωπο της Νέας Χώρας.

 

 

Στην παρουσίαση της προκαταρκτικής μελέτης, που έγινε στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου, έγινε σαφές ότι στόχος είναι η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας και ωφέλειας.

Η πρόταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων προβλέπει μια νέα, σύγχρονη μαρίνα, βόρεια της ακτής Κανάρη, χωρητικότητας άνω των 450 σκαφών, μήκους από 8 έως και άνω των 60 μέτρων, που θα συνδέσει τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ του ενετικού λιμένα και της παραλίας της Νέας Χώρας, αγκαλιάζοντας κυριολεκτικά το Νέο Κολυμβητήριο Χανίων.

Ο δήμαρχος Χανίων κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης ανέλυσε τη σκοπιμότητα χωροθέτησης μίας νέας μαρίνας στη συγκεκριμένη περιοχή. «Έχουμε απαντήσει θετικά ότι χρειαζόμαστε μια μεγάλη, σύγχρονη μαρίνα. Χρειαζόμαστε τέτοια εμβληματικά έργα στα Χανιά. Αυτό που δεν έχουμε απαντήσει ίσως είναι το πού και το ποια θα είναι τα βασικά μεγέθη της μαρίνας, αλλά και το πώς θα ενταχθεί στον ενιαίο σχεδιασμό του παραλιακού μετώπου. Για όλους εμάς υπάρχει ένα κρίσιμο ζητούμενο: η εκρηκτική ανάπτυξη του τόπου, που μας δημιουργεί την τεράστια ευθύνη ως Τοπική Αυτοδιοίκηση, να αντιπαραβάλλουμε τα δημόσια έργα, τις δημόσιες υποδομές που θα μπορέσουν να την υποστηρίξουν και ταυτόχρονα να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής για τους μόνιμους κατοίκους».

Διαβάστε επίσης  Street Food Festival News: El Chacal goes Street Food Festival Heraklion

Νωρίτερα, σε δήλωσή του ο κ. Σημανδηράκης έκανε λόγο για «μια μαρίνα που θα έρθει και θα αναδείξει τα Χανιά ως ένα σημείο προορισμού στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου», ενώ και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων κ. Μανόλης Κοτσιφάκης υπογράμμισε πως «το έργο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη την τουριστική και οικονομική της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, της Κρήτης και της Ελλάδας».

 

 

Για τη διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής του μεγαλόπνοου έργου, ο Δήμος Χανίων συνεργάστηκε με την Εφορία Εναλίων Αρχαιοτήτων. Η δε προκαταρκτική μελέτη στηρίχτηκε στη μελέτη Συνολάκη, η οποία πρότεινε τέσσερις θέσεις για τη δημιουργία μαρίνας, εκ των οποίων η μία στη Νέα Χώρα.

«Αξιοποιήσαμε τη μελέτη τού κ. Συνολάκη, πατήσαμε πάνω σε αυτήν μαζί με άλλες εγκρίσεις από τις ενάλιες αρχαιότητες, από βυθομετρικές μελέτες που κάναμε, και θεωρείται ως καταλληλότερο σημείο για τη δημιουργία χωροθέτησης στην ευρύτερη περιοχή η Νέα Χώρα», είπε ο κ. Κοτσιφάκης.

Διαβάστε επίσης  EditoReal Issue 791: Against all odds

Ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, υπογράμμισε ότι «η Περιφέρεια Κρήτης συνδράμει με σημαντικές χρηματοδοτήσεις τον σχεδιασμό της δημοτικής Αρχής για το παραλιακό μέτωπο», ενώ επισήμανε πως «με τη συνέργεια και τη συνεργασία των φορέων και του υπουργείου, μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτό το έργο, με τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας».

Το “παρών” έδωσε και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος υπογράμμισε την απουσία μαρίνων απ’ όλο το νησί της Κρήτης, στον χάρτη με τις μαρίνες της Ελλάδας, ενώ σημείωσε πως «έχει έρθει η ώρα να σταματήσουμε να το συζητάμε και να αρχίσουμε να το υλοποιούμε. Νομίζω πως, αν υλοποιηθεί αυτό το έργο, ανεξάρτητα από το μέγεθός του τελικά, θα αλλάξει τη φυσιογνωμία των Χανίων, θα προσθέσει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στην Κρήτη και φυσικά θα ωφελήσει τον τουρισμό, αλλά και συνολικά αναπτυξιακά όλο το νησί».

Ο λιμενολόγος που ανέλαβε την προμελέτη του έργου κ. Δημήτρης Ρομπογιαννάκης παρουσίασε τις τεχνικές προδιαγραφές της μαρίνας και ανέφερε ότι «η μαρίνα όχι μόνο θα είναι υπερσύγχρονη και πλήρως λειτουργική, αλλά με την ολοκλήρωσή της θα συγκαταλέγεται στις 10 μεγαλύτερες της Ελλάδας».

Διαβάστε επίσης  Bras de Frères: Ακόμα ένας δυνατός χειμώνας φτάνει στο τέλος του! (25/4 - 28/4)

Ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης εκτιμά ότι, εφόσον το έργο προχωρήσει, θα υλοποιηθεί με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

«Μέχρι να φτάσουμε στη φάση της χρηματοδότησης, αντιλαμβάνεστε ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος. Σίγουρα μια από τις επιλογές που υπάρχουν είναι το έργο αυτό να χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Είναι τέτοιο το μέγεθος του έργου, αλλά και τα χαρακτηριστικά του, που αυτό που ακολουθήθηκε σε άλλες περιοχές τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι τέτοια έργα να χρηματοδοτούνται μέσω της διαδικασίας ΣΔΙΤ», είπε χαρακτηριστικά.

 

Πηγή: neakriti.gr